CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Trådlös termometer  (läst 91576 gånger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Poolbadaren

  • Ekeby / Bjuvs Kommun, Skåne - "Simma lugnt"! ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekeby / Bjuvs Kommun
  • Antal inlägg: 774
  • Total likes: 9
  • Kön: Man
  • Vikingpool 8*4 (*1,40) - Romantrappa ca. 47 m3
    • Visa profil
    • Egna poolbyggeprojektet 200705 - 200706
SV: Trådlös termometer
« Svar #80 skrivet: juni 13, 2010, 23:10:41:41 »
Jag fick en likadan i julklapp inköpt på Kjell plus en extra trådlös utegivare som skall visa temperaturen i pooltaket
/Johan

Det visar sig att poolgivaren tar in vatten :(
.....synd för den var cool innan den slutade att funka  <dontkn>
/ Johan
Har dessvärre samma erfarenhet av vatteninrängning i poolgivaren från nyinköpt i år så det blir reklamation.
Hade en även förra året men samma visa.......
Kan därmed inte heller rekommendera den och sett till priset som är något högre än "slit-och-släng" i min värld....
Håller med - den var cool innan den slutade att funka... >:(

Mvh. "Poolbadaren"
Den tidigare "havererade" nu reklamerad och kostnadsfritt/garanti-utbytt.  O0
"Sjösatt" denna kväll (13/6) med 10 grader i luften och 27,5 i vattnet- nu håller jag tummarna för att ingen imma skall dyka upp på glasets insida på den nya...  <dontkn> ...då blir det ny garantireklamation!  >:D

Mvh. "Poolbadaren"
Vårt poolbygge Maj - Juni 07 8)
* Vikingpool 8*4 djup ca.1,40 (1,52 tot.höjd) (frånAqua-Gripp-07, Påarp), Romantrappa 3*1,5 - utomhus/endast "bubbelplasttäckning"
* Uppvärmning bergvärme IVT-vp mod. Greenline HT PlusC7 (7,3 kW) (borrat extra djupmetrar för pooluppvärm. (tot.170m.)=avsedd att klara både hus- och pooluppvärm.)
* V-växlare Pahléns Maxi-Flo MF 400 120.
* Poolstyrning REGO med "inget eldrifttillskott" :o
* Poolsäsong från April till November. (25-) 30 grader! 8)

Poolgiganten

Utloggad jjboy

  • www.2jo.se
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Hässleholm
  • Antal inlägg: 517
  • Total likes: 2
  • Kön: Man
  • Bada när du vill!
    • Visa profil
    • Följ mitt bygge!
SV: Trådlös termometer
« Svar #81 skrivet: juni 15, 2010, 00:08:35:35 »
Någon som hittat andra trådlösa med trådad givare än Conrads för 395kr?

Trådlös temperatursensor S888 IA
Trådlös sensor med separat vattentät temperatursensor. Kan även användas för temperaturmätning i vätskor eller t.ex. i jord. Sensorkabelns längd: 3 m.

Tekniska data:
Mått   (BxHxD) 63 x 58 x 35 mm
Passar till   Väderstation WS888-set, best-nr 64 63 07-62
Upplösning   0,1 °C
Mätområde temperatur   -19,9 - +79,9 °C
Mätintervall   var 23 minut
Sändningsfrekvens   868,35 MHz
Räckvidd   (i öppen terräng) max. 300 m
Driftspänning   3 V/DC (2x R3-batterier)



Den du visar Nimajneb har även jag och den fungerar toppen. Har stoppat ner kännaren inne i VP:n. Displaen har jag inne i huset 30 meter bort och ser hur varmt det är i poolvattnet. Just nu 28 grader. Gött.
Nu är poolen och stenar på plats.
En glasfiberpool 5*3,1*1,55 med tak, jetstream och värme.
Följ mitt bygge!
http://www.stensmar.se/fotoalbum/poolbygget/index.html

Utloggad Poolbadaren

  • Ekeby / Bjuvs Kommun, Skåne - "Simma lugnt"! ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekeby / Bjuvs Kommun
  • Antal inlägg: 774
  • Total likes: 9
  • Kön: Man
  • Vikingpool 8*4 (*1,40) - Romantrappa ca. 47 m3
    • Visa profil
    • Egna poolbyggeprojektet 200705 - 200706
SV: Trådlös termometer
« Svar #82 skrivet: oktober 10, 2010, 13:39:34:34 »
Jag fick en likadan i julklapp inköpt på Kjell plus en extra trådlös utegivare som skall visa temperaturen i pooltaket
/Johan

Det visar sig att poolgivaren tar in vatten :(
.....synd för den var cool innan den slutade att funka  <dontkn>
/ Johan
Har dessvärre samma erfarenhet av vatteninrängning i poolgivaren från nyinköpt i år så det blir reklamation.
Hade en även förra året men samma visa.......
Kan därmed inte heller rekommendera den och sett till priset som är något högre än "slit-och-släng" i min värld....
Håller med - den var cool innan den slutade att funka... >:(

Mvh. "Poolbadaren"
Den tidigare "havererade" nu reklamerad och kostnadsfritt/garanti-utbytt.  O0
"Sjösatt" denna kväll (13/6) med 10 grader i luften och 27,5 i vattnet- nu håller jag tummarna för att ingen imma skall dyka upp på glasets insida på den nya...  <dontkn> ...då blir det ny garantireklamation!  >:D

Mvh. "Poolbadaren"
Tid igen för nytt reklamationsutbyte då den senast reklamerade, och utbytta, från Kjell & Comapany "dog" igen.... :(
Startade "som vanligt" med först fuktad display på poolsensorglas, därefter felaktiga LCD-siffror....sen "adios"....
Allt som allt tog denna procedur ca. 3 månader - total "levnadstid" från bytet ca. 5 månader, som sagt innan - inget att rekommendera... :P

Mvh. "Poolbadaren"
« Senast ändrad: oktober 10, 2010, 13:43:51:51 av Poolbadaren »
Vårt poolbygge Maj - Juni 07 8)
* Vikingpool 8*4 djup ca.1,40 (1,52 tot.höjd) (frånAqua-Gripp-07, Påarp), Romantrappa 3*1,5 - utomhus/endast "bubbelplasttäckning"
* Uppvärmning bergvärme IVT-vp mod. Greenline HT PlusC7 (7,3 kW) (borrat extra djupmetrar för pooluppvärm. (tot.170m.)=avsedd att klara både hus- och pooluppvärm.)
* V-växlare Pahléns Maxi-Flo MF 400 120.
* Poolstyrning REGO med "inget eldrifttillskott" :o
* Poolsäsong från April till November. (25-) 30 grader! 8)

Utloggad utopiazz

SV: Trådlös termometer
« Svar #83 skrivet: oktober 11, 2010, 01:26:28:28 »
Även vår gick den vägen tidigare under sommaren.

Har ersatt den med en "vädertehrmometer" från Classe. Den har en extra sändare med givaren på sladd. Givaren i sig har jag monterat i skimmern och sändaren i en glasslåda.

Funkar nästan bra, ibland verkar sändare och mottagare "tappa bort varandra" och då får man knappa lite på mottagren så funkar det igen

Utloggad dacke

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ale, Västergötland
  • Antal inlägg: 454
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Trådlös termometer
« Svar #84 skrivet: oktober 11, 2010, 17:16:16:16 »
Jag har samma termometer som du köpt från Kjell och har haft den i 2 säsonger nu. Den har legat i vattnet hela tiden (utom under vintern) och visst, en del kondens på glaset och en dålig LCD-siffra på den flytande delen men den har rapporterat temperaturen till inneenheten perfekt hela tiden.
Jag är snarast förvånad att den funkar. Jag har jobbat med elektronik och vet hur svårt det är att skydda från fukt. Och denna ligger i vattnet hela tiden.
Så billig att jag säkert köper en ny när det blir dags.
/Dacke
Poolstores Flexipool 3,5*7m med Roman-endtrappa och Carraraliner, Compu-chlor II saltklorinator, Maxitemp 51 poolvärmepump och Dolphin Superkleen poolrobot.

Utloggad utopiazz

SV: Trådlös termometer
« Svar #85 skrivet: oktober 11, 2010, 17:19:18:18 »
Det handlar kanske om olika leveranser. Vi har bytt vår givare en gång men andra gången som det blev kondens fick dom ta tillbaks hela kitet. Min gissning är att det handlar om tätningen i botten där själva givaren sitter. Det sitter ju även eb vikt som ska göra "bojen" självrätande och där någonstans verkade det läcka i båda våra givare.

Utloggad Poolbadaren

  • Ekeby / Bjuvs Kommun, Skåne - "Simma lugnt"! ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekeby / Bjuvs Kommun
  • Antal inlägg: 774
  • Total likes: 9
  • Kön: Man
  • Vikingpool 8*4 (*1,40) - Romantrappa ca. 47 m3
    • Visa profil
    • Egna poolbyggeprojektet 200705 - 200706
SV: Trådlös termometer
« Svar #86 skrivet: oktober 11, 2010, 19:27:19:19 »
Jag har samma termometer som du köpt från Kjell och har haft den i 2 säsonger nu. Den har legat i vattnet hela tiden (utom under vintern) och visst, en del kondens på glaset och en dålig LCD-siffra på den flytande delen men den har rapporterat temperaturen till inneenheten perfekt hela tiden.
Jag är snarast förvånad att den funkar. Jag har jobbat med elektronik och vet hur svårt det är att skydda från fukt. Och denna ligger i vattnet hela tiden.
Så billig att jag säkert köper en ny när det blir dags.
/Dacke
Vissa av de jag haft har fungerat som din trots oläslig LCD - förvånande även om de till sist "drunknar" i det elektroniska.... - håller också med om att det är småpengar - i mitt fall byts de dessutom ut löpande gratis på reklamationsgaranti så pengen kan kvitta = "kostar gratis" O0 - de håller ju trots allt oftast minst 1 säsong men det är mer förvånande att produkten fortsätter finnas för den måste vara hårt reklamerad.... :o ...bara i dessa forumdiskussioner har de flesta haft samma vatteninträngningsproblem....

Mvh. "Poolbadaren"
Vårt poolbygge Maj - Juni 07 8)
* Vikingpool 8*4 djup ca.1,40 (1,52 tot.höjd) (frånAqua-Gripp-07, Påarp), Romantrappa 3*1,5 - utomhus/endast "bubbelplasttäckning"
* Uppvärmning bergvärme IVT-vp mod. Greenline HT PlusC7 (7,3 kW) (borrat extra djupmetrar för pooluppvärm. (tot.170m.)=avsedd att klara både hus- och pooluppvärm.)
* V-växlare Pahléns Maxi-Flo MF 400 120.
* Poolstyrning REGO med "inget eldrifttillskott" :o
* Poolsäsong från April till November. (25-) 30 grader! 8)

Utloggad Johan.L

  • Nu pool ägare
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Löddeköpinge
  • Antal inlägg: 354
  • Total likes: 19
  • Kön: Man
    • Visa profil
    • http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=4928.0
SV: Trådlös termometer
« Svar #87 skrivet: mars 12, 2011, 10:22:37:37 »
Är det någon som har hittat ett alternativ till den trådlösa termometern från Kjell och co termometern.
Eller är det så att dom fungerar numera efter som dom fortfarande säljer dom.
För jag tyckte den var mycket bra den korta tiden den fungerade.
/ Johan
PP pool 4x8 med 2 poollampor , Klasik B pooltak från Living Quality och en värmepump från Gullberg & Jansson

Utloggad Poolbadaren

  • Ekeby / Bjuvs Kommun, Skåne - "Simma lugnt"! ;-)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekeby / Bjuvs Kommun
  • Antal inlägg: 774
  • Total likes: 9
  • Kön: Man
  • Vikingpool 8*4 (*1,40) - Romantrappa ca. 47 m3
    • Visa profil
    • Egna poolbyggeprojektet 200705 - 200706
SV: Trådlös termometer
« Svar #88 skrivet: mars 12, 2011, 11:40:53:53 »
Är det någon som har hittat ett alternativ till den trådlösa termometern från Kjell och co termometern.
Eller är det så att dom fungerar numera efter som dom fortfarande säljer dom.
För jag tyckte den var mycket bra den korta tiden den fungerade.
/ Johan
Samma produkt som tidigare (enl. affärsbiträde) - köp, spara kvittot och reklamera efterhand - de håller oftast trots allt inom säsongen men går "sönder" (om de går "sönder") inom 1-års-garantin och då är det bara att byta kostnadsfritt - har hållt i gång så de sista säsongerna då jag också tycker den är perfekt så länge den funkar. O0

Mvh. "Poolbadaren"
« Senast ändrad: mars 12, 2011, 15:14:18:18 av Poolbadaren »
Vårt poolbygge Maj - Juni 07 8)
* Vikingpool 8*4 djup ca.1,40 (1,52 tot.höjd) (frånAqua-Gripp-07, Påarp), Romantrappa 3*1,5 - utomhus/endast "bubbelplasttäckning"
* Uppvärmning bergvärme IVT-vp mod. Greenline HT PlusC7 (7,3 kW) (borrat extra djupmetrar för pooluppvärm. (tot.170m.)=avsedd att klara både hus- och pooluppvärm.)
* V-växlare Pahléns Maxi-Flo MF 400 120.
* Poolstyrning REGO med "inget eldrifttillskott" :o
* Poolsäsong från April till November. (25-) 30 grader! 8)

Utloggad Mr2T

SV: Trådlös termometer
« Svar #89 skrivet: mars 12, 2011, 20:26:33:33 »
Min köptes i slutet av förra sommaren. Har legat i poolen sedan dess, tappade signalen till inmhusdelen någon gång under vintern. Visade dock tempen på displayen på termometer. Värmde loss den från isen i början av denna veckan, då slutade den att visa nåt i displayen. Där rök de'n tänkte jag, gick in och bytte batterier till nya fräscha och den gick igång som vanligt direkt. Dock tappade jag en skruv mellan trallbrädorna som sitter i termometern, så det saknas en skruv nu, får se hur länge den håller innan den tar in vatten. ;)
Klassic Excellens Pooltak
60st Vakuumrör-solfångare
Fairland Ph20v luftvärmepump
Glasfiberpool. Romersk trappa 6.5x3.1

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag