Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Eftersom det är en automatikstyrning monterar ni den vid pumpen så den sitter nära 3-vägsventilen!En tempgivare på solfångarna och en som mäter poolvattnet, sen justerar ni in diff- och maxtemp på styrningen!
Inte 6-vägsventilen! Du har antingen en 3-vägsventil eller en extra pump till din automatik, när temperaturerna är de rätta växlar ventilen/startar pumpen för att köra upp vattnet till solfångarna!Vilka kablar är det du tänker på?[/quoteOkej nu är jag med, nu vet jag vilken ventil som du menar (den följde med) den sitter ju på automatiken, vi har ingen extra pump.Kabeln som givaren sitter på är 9 1/2 meter ska kolla hur långt det är från poolpump till solfångaren.Ännu en dum fråga: Vart ska man koppla in 3-vägsventilen? på poolpumpen mellan poolpump och filter eller vadå? Varför bör man ha automatiken i pannrummet? går det ej att ha ute vid solfångarna eftersom det är en automatisk 3-vägs motorventil?Hur ska värmeväxlaren kopplas ihop med denna solfångarstyrning? eller går värmeväxlaren för sig ihop med poolstyrning?
Hej Bidda!Skulle du kunna maila mig ritningen så jag kan skriva ut den?Det här är helt nytt för både mig och Örjan för vi har bara haft 2 stycken småpooler med filterpump på backen men nu är det ju både solfångare, värmeväxlare, bergsvärmepump och 2 stycken inlopp i poolen.Vi är mycket TACKSAMMA att ni som varit med ett tag och lärt er ett och annat vill föra det vidare till oss lite nybörjare. min e-mailadress är gia_c_tarnsjo@hotmail.comTackar på förhand.
...også oversendt på mail.