Har fått hem min pool-lab 2 nu och testat ett par gånger, ,klorhalten var 1.8, Ph 8,0/8,2 (Gjorde två tester på Ph) och alkalinitet 102.
Så mitt Ph var högt för första gången sedan vi byggde poolen 2002, troligen tack vare pooltaket och att inget regnvatten kunnat försura poolen.
Tillsatte 1 kg som jag hade klvar sedan vi byggde poolen, hårda klumpar, men löste upp sig fort.
Får mäta igen idag, och åka och handla en hink, kan nog behövs några kg till innan det ligger på 7,4 eller nåt sånt.
Lite imponerad över mätaren faktiskt, om den nu stämmer, inte krångligt alls.
Men manualen var obegriplig, tur man pysslat med styr/regler och testutrustningar i större delen av sitt liv så man kunde improvisera lite.