Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Suck vad trist, allt får man göra själv om det ska bli rätt. Det ser ut som nybörjarens första försök att installera liner. Du behöver få tag på monteringsanvisningen för den valda linern för att kunna bevisa att det är fel. Jag har lagt upp monteringsanvisningen för Alkorplan här för flera år sedan. Jag hittar den inte här nu. Kanske har moderatorn tagit bort den efter påtryckningar? Eller så finns den, bara svår att hitta med sökfunktionen? Tidigare kunde man enkelt hitta och ladda ner monteringsanvisningen från Alkorplans hemsida. Därefter började dom sälja kurser och i samband med det så försvann monteringsanvisningen. Hur som helst så blir inte resultatet som på bilderna om man följer Alkorplans monteringsanvisning Det finns andra fabrikat. Skulle förvåna mig stort om deras anvisningar ger ett sådant resultat.
Alkorplan anger dubbla svetsfogar samt tätning med fogvätska. Det är inte möjligt att de har lagt dubbla svetsfogar med det lilla överlappet. Dessutom ligger överlappet felvänt (väggdelen ska gå över uppviket från trappsteget). Argumentet att du skulle ha sagt till i förväg om du ville att de skulle göra rätt är ju helt vansinnigt. Tyvärr så fungerar stora delar av byggbranschen i Sverige på det här viset sedan många år.