Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nu tänker jag lyfta en varningens finger när man drar en hel bransch över en kam. det finns många som inte har yrkesheder men jag kan med handen på hjärtat säga att det finns fler som sköter det bra än tvärt om, dock väldigt sällan dom lyfts fram man får bara höra om allt skit.Har själv varit i bygg/rör branschen hela mitt liv på olika positioner och nu sitter jag som som byggprojektledare på ett ganska så stort företag.
Kommunens konsumentvägledare först, ARN sedan, eller så tingsrätt om inget annat biter.Det är gången som fall som dessa behöver ta.OM du inte kan komma överens med företaget som gjort jobbet. (Vilket som regel är bäst)Jag skulle kräva en omgjord pool av ett annat företag, som vet vad de gör.Eller möjligen om det finns en mer erfaren person på företaget som faktiskt vet vad han eller hon sysslar med.Troligen är den chansen liten, annars skulle "lärlingen" som gjort jobbet hos er varit bättre.Jag håller med om att det ser ut som någons första jobb som plastsvetsare, då kan mycket gå fel, även om man får det tätt.Hen verkar ju i alla fall inte ha värmt för mycket, verkar vara mest lim i fogarna...Hos oss värmdes det så mycket att plasten blev stenhård, jag är orolig över vad som kommer att hända över tid med de ställen i poolen som är så hårda...
kan bara hålla med i detta.Tänk om en tapet har samma passform som denna svetsning?Ingen skulle acceptera detta som tapet. Vidare skulle ingen Som tapetserar lyckas med detta?Verkar vara amatörmässigt gjort. Enligt dina bilder ser det inte bra ut. Ser ut som ett gammalt däck med många punkteringar som lagats. När man bygger vill man ha linjer som är korrekta. Inget problem om det finns en linje i poolen. Bara den följer någon symmetri. I detta fall ser det ut som ett gammalt däck som lagats.Jag skulle aldrig acceptera detta.
Jag skulle aldrig betala det där.Men det är väl oklart vad som händer om du vägrar?
Har pratat med konsumentrådgivaren. Först måste vi (mitt i högsäsongen) få hit en annan firma för en bedömning. Dömmer de ut arbetet som inte fackmässigt, så kan vi bestrida fakturan till företaget i första hand (kollar man på tidigare fall, så verkar de inte vilja kompromissa fram ngn lösning). Då får man bestrida till inkasso, vidare till kronofogden och sist är det domstolen som avgör tvisten. Det blir till att sätta sig in i allt nu i veckan...👎🏻
Hej,Har inte helt koll på det juridiska. Men vid en tvist kan man alltid sätta in pengar på ett konto. Vilket betyder att pengarna finns där men inte tillfaller företaget innan tvisten är löst.Det är ett sätt att undkomma kronofogden och krav. Kolla gärna upp detta. Roger