Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Suck vad trist, allt får man göra själv om det ska bli rätt. Det ser ut som nybörjarens första försök att installera liner. Du behöver få tag på monteringsanvisningen för den valda linern för att kunna bevisa att det är fel. Jag har lagt upp monteringsanvisningen för Alkorplan här för flera år sedan. Jag hittar den inte här nu. Kanske har moderatorn tagit bort den efter påtryckningar? Eller så finns den, bara svår att hitta med sökfunktionen? Tidigare kunde man enkelt hitta och ladda ner monteringsanvisningen från Alkorplans hemsida. Därefter började dom sälja kurser och i samband med det så försvann monteringsanvisningen. Hur som helst så blir inte resultatet som på bilderna om man följer Alkorplans monteringsanvisning Det finns andra fabrikat. Skulle förvåna mig stort om deras anvisningar ger ett sådant resultat.
Har pratat med konsumentrådgivaren. Först måste vi (mitt i högsäsongen) få hit en annan firma för en bedömning. Dömmer de ut arbetet som inte fackmässigt, så kan vi bestrida fakturan till företaget i första hand (kollar man på tidigare fall, så verkar de inte vilja kompromissa fram ngn lösning). Då får man bestrida till inkasso, vidare till kronofogden och sist är det domstolen som avgör tvisten. Det blir till att sätta sig in i allt nu i veckan...👎🏻
Tänk på att du har 14 dagars ångerrätt på alla hantvärkskänster.Och har förtaget inte informerat dej om ångerrätten innan jobbet börjat så kan du ångra installationen och du behöver inte förklara varför du ångrar installationen.Men du får ta bort materialet själv och sen kan dom komma och hämta det hos dej.Lagen heter Distansköpslagen.Ett tips om man hamnar i kläm.Mvh pirra