Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
I mitt fall är nog den största boven spalterna/springorna i kompositgolvet (på kortsidorna) och glappet mellan skenan och taket på långsidorna (där hjulen rullar). Inte mycket till glipa men lång (typ 18 meter totalt på båda sidorna). Annars ser gummiläpparna ut att göra ett ganska bra jobb, vid dörr och sektionsövergångar. Svårt att se hur man rent praktiskt skulle kunna förbättra tätheten där. Men det skiljer säkert också mellan modeller och tillverkare.Däremot har jag funderat på om man kunde täta runt skenorna bättre under vinterperioden när poolen är nedstängd. Det blir mycket löv och smuts som gottar till sig i skenorna samt tar sig in under pooltaket. Skulle vilja hitta något bra att täcka med. Tänker att taktillverkarna skulle kunna ha formsprutade plastlock som man kunde snäppa fast på skenorna/taket... (om nu någon förstår vad jag menar). Men det kanske egentligen inte är meningen att man ska ha taket på under vintern...