Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Du sa aldrig vilket ORP värde du har i poolen.Runt 680mv brukar vara normalt målvärde ORP. Att du behöver skopa i lite extra chock vid hög badbelastning är inte konstig. 1dl är ingen stor mängd. Desinfekterar du en 4x8m pool med enbart chockklor/dagsklor så lägger du ca 180-270g/dygn.Med vänlig hälsning,Martin
Martin, jag minns inte om jag frågat tidigare, men jag funderar på vilken koncentration granulat (chock) har? Har inte hittat någon burk där det framgår. Avsikten skulle vara att översätta chockdosering till motsvarande dosering med flytande klor.
Det är väl inte så konstigt egentligen. Ni badar väldigt intensivt och solen är stark just nu, det går åt mer klor än din puck levererar. Detta är ju just peoblemet med klorpucken, den släpper lika mycket klor oavsett hur du badar => det är aldrig rätt. Har du klorpucken i en påse? Klipp upp flera hål eller lägg pucken lös så du doserar mer klor. Bra att du mäter så du VET vad det är för vatten du badar i. Nästa steg är att skaffa automatisk dosering så slipper du mecka med detta......