Polarpumpen Pool Spa billigt Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Svenska apotek med tillstånd

Författare Ämne: Haywards Control Station vs Phalens Mini Master någon med erfarenhet???  (läst 2118 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Oneill

• Expert
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 259
  • Total likes: 76
  • Kön: Man
  • Det blev bad i maj 2019
    • Visa profil
Hur gör man för att få igång WiFi, får det inte att funka

Hej Anders!
Ja just den pucken är inte helt självklar. Först och främst måste du koppla in wifi modulen på rätt plats. Sen se så att du verkligen har täckning där du placerar modulen och tänk på att modulen är inte väderbeständig och bör således placeras inomhus. alternativt i en ip klassad kopplingslåda.

Sen får du leta upp ditt nätverk i CS och logga in. dock så är nästkommande steg det lite kluriga, beroende på när din CS är tillverkad så har du fel server inställningar i den så dessa måste du ställa om för att kunna få någon kontakt med appen eller via nätet. tilläggas bör oxå att när du registrerar dig så upplevde jag problem om jag valde sverige men när jag istället registrera mig som Europa bara så gick det bra.
Om du har en mail kan jag skicka dig de nya instruktionerna med uppdaterade serverinställningar samt hur du går till väga.
Thermopool 4x8m med helgaveltrappa, persia grey liner, rosfria detaljer, RGB- LED belysning, Värmepump KMP-Smart 12, UV-lampa, Pooltak Flat R1 från Qualitypool. Styrning av pool och belysning via Fibaro
Byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=14932.0

Marknadsledande inom Pooler.

Utloggad Erica

SV: Haywards Control Station vs Phalens Mini Master någon med erfarenhet???
« Svar #21 skrivet: september 22, 2020, 22:21:17:17 »
Att systemet reglerar med ORP är ingen nackdel tycker jag. Vi har ett äldre automatiksystem (analogt) som reglerar med hjälp av en ORP-sond och det har fungerat utmärkt under alla år. Jag har svårt att se att man skulle få någon speciell fördel om man mätte fritt klor i stället.

Utloggad leonard

• Expert
  • Stad/land: Motala
  • Antal inlägg: 201
  • Total likes: 51
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
« Svar #22 skrivet: september 23, 2020, 11:51:59:59 »
Om allt är bra och problemfritt, ja. Men ORP är ju en funktion av flera parametrar vilket inte fritt klor är.
Jag mäter också ORP och tycker det är bra med men om jag skulle börja få problem av okänd anledning, vill jag ta en mer frekvent kontroll av fritt klor också.
Thermopool 2.0 6x3m med hörntrappa
Pooltak, Elegance+
Zodiac pH Perfect och Chlor Perfect
BVP 200m, Nibe F1255-16 med Pool40 och 65kw VVX
Poolrobot, Zodiac RX4400

Tomas P

• Gäst
Tomas P
« Svar #23 skrivet: oktober 06, 2020, 22:19:06:06 »
Hej
Jag håller på just nu att installera CS och har en fråga, hur har ni kopplat värmepumpen? Kör ni den fristående eller styr ni den via CS?
Det står i instruktionen att om värmepumpen inte har "remote on/off" så ska man koppla i serie med flödesgivare men det finNs ingen kopplingsschema. Jag har pump utan fjärr on/off har någon tips hur man kan koppla?

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Energisparprodukter

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons för Pooltorget
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Bästa pris på poolsvampen.
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!
Pool Spa billigt Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Svenska apotek med tillstånd