Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag häller också direkt i avlopp/skimmer.Räknar med att det löser upp sig på några få minuter, allt hamnar ju på ytan av sanden där vattnet omsätts i hög hastighet.Om något så blir det mindre effektivt om sanden är skitig så att kloret reagerar med skiten i filtret istället för med skiten i poolen.Jag backspolar som regel innan jag chockklorerar.Och sedan ett par dar efter.Tycker det känns lite farligt att slabba på med hett vatten och klorgranulat, som regel bleker man kläder eller annat som kommer i vägen för stänk från det kärl man använder.
Tack för svar. Verkar va lite jobb att få det helt upplöst. Ska testa varmare vatten och ta ett par hinkar istället för en.Att hälla det som ev. blir kvar i breddavloppet måste iaf vara bättre än direkt i poolen. Med det suget som är i pumpen så rörs det nog runt bra mycket bättre än vad jag kan med en pinne.Efter att ha förstört ett par shorts så ser jag numera till att inte ha finkläderna på när jag fixar med klor...