Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det låter som att ett första steg är att skaffa en mätare så att du kan mäta ordentligt? Tex en Scuba. Det går ju inte att behandla patienten om man inte vet om det är benet eller armen man ska amputera.
Behöver man en Scuba när man har Minimaster? Så fort jag får andhämtning nog att ta fulla andetag skall jag installera Minimastern. Jag tänkte typ en burk med stickor. Ingen som vet hur man skall tolka strävt vatten?
Exempel från Stockholm Vatten: pH-värdet i utgående dricksvatten från våra vattenverk är 8,5.På vägen genom ledningsnätet sjunker pH-värdet några tiondelar. ph-värdet anger hur surt vattnet är.
Troligast att stickorna är gamla eller har förvarats fel. Har du vatten från vattenverk så kan du titta på deras hemsida och kalibrera dina mätmetoder mot kranvattnet. Exempel från Stockholm Vatten: pH-värdet i utgående dricksvatten från våra vattenverk är 8,5.På vägen genom ledningsnätet sjunker pH-värdet några tiondelar. ph-värdet anger hur surt vattnet är.
Ja absolut. Hur ska du annars veta vad du kalibrerat MM till? Tjöööp.