Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag skulle vara försiktig med att fästa invändig trappa i väggen. Minsta sättning utanför väggen eller under trappa lär kunna skapa enorma skjuv krafter i plåten om trappan hänger i den med några ton vatten på. Vattnet trycker ned/ut trappan och trycker ut väggen runt trappan. Det är i alla fall värt att kolla upp en extra gång.Jag känner inte till någon invändig trappa som fästs i vägg. Det görs väl normalt i betongplattan.EDIT: felciterat
Jag vrider upp insprutarna när vi har poolen öppen, flugor och annat ytskräp åker till skimmern, men när poolen är täckt så riktar jag dem nedåt, dels för att få en fungerande "blandning/rening" av allt vatten i poolen, men även för att det gör att skräpet samlas i bortre delen av poolen (och just under insprutarna).Det gör att jag som regel bara behöver dammsuga ca 50% av botten när jag städar.Är orolig att:Reningen av vattnet blir sämre om jag inte kan rikta ned flödet mot botten.Skräpet kommer att spridas ut mer i poolen (inget stort problem)En sämre blandning av vattnet kan orsaka algbildning i hörn där vattnet inte cirkulerar ordentligt.
Här har du lite tankar och bilder från mitt trappbygge, kanske kan ge tips eller inspiration :-)http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=11460.0;all