Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
I nästa steg (gjutning) kan jag tipsa om att vara extra nogrann med vibrator/sloda kring armeringsjärnen vid kanterna där väggblocken ska stå. Min "handyman" som hjälpte mig med gjutningen var inte särskilt noggrann vilket innebar många timmar för mig med en handburen betongslip för att få en jämn yta att ställa väggblocken på. .
Bra där!Mycket plats tar blocken. Som vanligt gäller det att vara noggrann med grunden, hoppas du har bättre tur än vad jag hade med grävningen - att du inte träffar på bergatrollet i marken.. I nästa steg (gjutning) kan jag tipsa om att vara extra nogrann med vibrator/sloda kring armeringsjärnen vid kanterna där väggblocken ska stå. Min "handyman" som hjälpte mig med gjutningen var inte särskilt noggrann vilket innebar många timmar för mig med en handburen betongslip för att få en jämn yta att ställa väggblocken på. .Jag beställde inte pooltekniken från Tjällden, tyckte de var lite dyra. Men, i alla andra frågor tyckte jag att jag fick svar tämligen omgående per telefon. De kanske börjar få många kunder nu = många frågor. Jag betalade 55.000 för pooltak (och extra skenor) men det var inte monterat, i och för sig var det mycket skratt vid monteringen, men det hade nog varit värt en del för att få den färdigmonterad vid leverans istället. Kan vara bra att ha poolen färdig innan pooltaket kommer, tar stor/mycket plats på tomten.
Jo, jag gjorde det också, orkade helt enkelt inte harva med betongslipen längre. Dock, lägger man masonit eller annat under blocken så skiljer det i höjd mellan olika block (var inte ojämt överallt) vilket får följdproblem.