Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tack! Lossar du locket till silen? Mitt lock sitter stenhårt - vågar inte riktigt bända det med risk att det går sönder. Vad rekommenderar du?
Frostfritt när man kan se ut under väggen?Jag skulle nog i alla fall försöka se till att det inte kunde dra rakt igenom boden från marken och upp om jag skulle lita på den där värmaren.Kolla också att den fungerar...
Är du inte säker på att du kan få frostfritt så skulle jag säga att alla de där hårda plaströren kan frysa sönder om du inte är säker på att de är dränerade.De svarta PEM-slangarna som troligen ligger i marken (du borde se övergången från hårda plaströr till PEM i just ovanför marknivå) tål att frysa.
Jag skulle chocka poolen även om vattnet är kallt, det gröna försvinner då (blir grått), och det är mindre risk för missfärgning av linern om det är "grått" än grönt.
Menar du locket på pumpen? Jag har ett särskilt verktyg som följde med, du borde ha ett liggande också.
Och så håller jag med Rickard, det kan inte bli speciellt kallt ute innan den där frostvakten inte hjälper.
På den här sprängskissen ser du verktyget.