Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Författare Ämne: Helrenovering av pool eller helt enkelt en ny?  (lĂ€st 2165 gĂ„nger)

0 medlemmar och 1 gÀst tittar pÄ detta Àmne.

Utloggad Charlotta

• Kan lite
  • **
  • Stad/land: Vallentuna
  • Antal inlĂ€gg: 16
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
  • Nyrenoverad pool, solfĂ„ngare frĂ„n Primastar
    • Visa profil
Helrenovering av pool eller helt enkelt en ny?
« skrivet: oktober 07, 2016, 20:58:19:19 »
Hej!
Jag har en Pahlénpool med pool-guard som börjar nÀrma sig 40 Är. Den har tjÀnat oss vÀl och fÄtt ny liner en gÄng men nu börjar allt visa sin rÀtta Älder...
Hur skulle ni rekommendera mig att göra? Renovera liner, pump och guard eller helt enkelt slita ut det gamla och stoppa i ny modern pool med ny teknik?
Är lite sugen pĂ„ en ny frĂ€sch pool med högre vattennivĂ„ (vet inte vad sĂ„dana kallas) skulle ocksĂ„ behöva nĂ„gon typ av automatiskt skydd typ pool-guard dĂ„ jag inte kan ha pooltak Ă€ven om det hade varit smartast.

Finns det bra firmor ni kan rekommendera i Sthlm-omrÄdet?

Tack för hjÀlp i höstrusket!

Utloggad Erik N

• IT-Tekniker
  • DignitĂ€r
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlĂ€gg: 2108
  • Total likes: 86
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Helrenovering av pool eller helt enkelt en ny?
« Svar #1 skrivet: oktober 07, 2016, 22:50:09:09 »
Du menar nog overflow, nÀr man inte ser kanten pÄ poolen. Sök lite och kolla om det Àr det du menar.
/Erik
Thermopool 8x4, badmĂ„tt 3,50x7,55x1,55 - 38,3 mÂł. Vattendjup 1,45 topp skimmer.  VĂ€rmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 mÂł/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak frÄn Living Quality
Min byggtrÄd frÄn 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Utloggad Charlotta

• Kan lite
  • **
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: oktober 08, 2016, 10:06:20:20 »
Tack för svar!
Jo overflow vore coolt men det rÀcker att vattennivÄn Àr hög, alltsÄ inte 40 cm under sargen som jag har nu.
Vilka pooler anses vara bÀst och vilka anses mindre bra?
Jag mÄste börja titta pÄ vad jag kÀnner Àr ekonomiskt försvarbart men vet inte riktigt var jag ska börja...
Trevlig helg!

Utloggad j-t

« Svar #3 skrivet: oktober 08, 2016, 17:21:11:11 »
Skulle jag gjort om poolen sÄ hade jag satt in ett högvattennivÄ breddavlopp, overflow/infinity hade varit trevligt men det kostar en slant extra för tanken som behövs osv fast man kan ju alltid bygga om till de i framtiden om man vill med lite krativitet.

Utloggad TommyC

Vilka pooler anses vara bÀst och vilka anses mindre bra?
Enkla svar pÄ den frÄgan kommer du bara att fÄ frÄn försÀljare. Den pool som Àr bÀst för mig Àr sannolikt inte bÀst för er. Det finns inga genvÀgar nÀr det gÀller val av pool. Mitt rÄd Àr att lÀsa pÄ om alla olika pooltyper och fatta rÀtt beslut efter era förutsÀttningar och prioriteringar. HÀr pÄ forumet finns det mÄnga fina byggtrÄdar som representerar alla i Sverige förekommande pooltyper. Det Àr en jÀttebra kunskapskÀlla. De flesta frÄgor som uppstÄr brukar nÄgon hÀr kunna svara pÄ.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivÄer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW vÀrmepump stÀlld pÄ 31 grader. LÄgt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfÀllbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Rickard

• Rickard Marklund
  • Administrator
  • DignitĂ€r
  • Stad/land: PiteĂ„
  • Antal inlĂ€gg: 4067
  • Total likes: 136
  • Grundare och Ă€gare av forumet
    • Visa profil
    • Min andra diskussionssida!
« Svar #5 skrivet: oktober 09, 2016, 10:47:26:26 »
Ett hum om ambitionsnivÄn kanske vi skulle fÄ om du delade med dig av vilken budget du har, pÄ ett ungefÀr?
Jag har ett ett par bekanta som byggt efter mig, en byggde en njurformad pool frÄn Miamipool (rulle plÄt som stÀlldes i en sarg, gick fort och var smidigt, verkar funkgera bra för dem).
En byggde en PP-pool, fÀrdig balja pÄ typ 3.5 X 7 meter.
Den verkar ocksÄ fin, med fÀrdigt inbyggd trappa och sittplatser i alla hörnen, kÀnns gediget pÄ nÄt sÀtt.
Skulle tro att det blir lite dyrare med plastpool, och de Àr svÄra att fÄ i de större formaten som 4 X 8 meter eller större, svÄra att frakta i de storlekarna.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool frÄn Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med Varitab Klortpuckar.
VÀrmer med en Nibe 1210-7 kW jordvÀrmepump + 14.4 m2 Texsun solfÄngare till ca 32°C.
VÄr byggtrÄd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Charlotta

• Kan lite
  • **
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: oktober 13, 2016, 21:08:35:35 »
Tack för alla svar!
NÄgon budget har jag inte Ànnu tagit stÀllning till. Men jag Àr ute efter en riktig kvalitetspool men vet inte vara jag ska börja leta...
DÄ min nuvarande troget tjÀnat i sÄ mÄnga Är, nÀstan 40, Àr jag beredd att betala extra för att fÄ nÄgot som hÄller lika lÀnge.
SÄ om budgeten inte Àr en begrÀnsande faktor vilka mÀrken rekommenderar ni att ska jag börja kika pÄ?

Utloggad TommyC

« Svar #7 skrivet: oktober 13, 2016, 21:59:17:17 »
Utan budgetbegrÀnsning sÄ skulle jag titta pÄ http://www.steelpool.se/

Nöjd kund hÀr: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=3028.msg60702#msg60702

Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivÄer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW vÀrmepump stÀlld pÄ 31 grader. LÄgt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfÀllbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Dimitris76

« Svar #8 skrivet: oktober 13, 2016, 23:31:17:17 »
Rostfritt Ă€r underhĂ„llninhsfritt men det ser för kallt och  "klinisk" ut. Jag skulle inte vilja badda i en rostfri badkarr och det kĂ€nns obehagligt att simma i en sĂ„pass stor metalburk.

If "money is not a object" titta pÄ betongpool! O0

/Dimi
4x8x1.5m epoxyfÀrgad betongpool, Pooltak frÄn Poolteam, Pahlen Maxi-Flo 75kW vÀrmevÀxlare, Thermia bergvÀrme, Hayward sandfilter och 3-fas Max-flo pump , Pentair Rainbow 320C in-line klorinator, Zodiax Vortex 4 poolrobot.

Utloggad Rickard

• Rickard Marklund
  • Administrator
  • DignitĂ€r
  • Stad/land: PiteĂ„
  • Antal inlĂ€gg: 4067
  • Total likes: 136
  • Grundare och Ă€gare av forumet
    • Visa profil
    • Min andra diskussionssida!
« Svar #9 skrivet: oktober 14, 2016, 12:16:37:37 »
Jag Àr ocksÄ vÀldigt nöjd med vÄr pool, samma typ av pool med rostfri stomme som Ellipspool tillverkar numera. http://www.ellipspool.se/pool/ellips-adams/
Det Àr en linerpool, sÄ vill du ha rejÀl livslÀngd sÄ skulle jag rekommendera att du lÀgger lite extra pengar pÄ en tjockare och ytbehandlad liner, de hÄller ju "stilen" lÀngre utan att se Äldrade ut.
De har Àven en egen motoriserad lösning för pooltÀckningen.
Stommen i sig borde hÄlla i en mansÄlder, vi har i alla fall inte sett nÄgra tendenser till Äldrande pÄ de 15 Är vi haft vÄr pool, förutom poolsargen dÄ - som Àr i trÀ.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool frÄn Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med Varitab Klortpuckar.
VÀrmer med en Nibe 1210-7 kW jordvÀrmepump + 14.4 m2 Texsun solfÄngare till ca 32°C.
VÄr byggtrÄd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Svenska kvalitetspooler som hïżœller vad de lovar! 50 Ă„r av innovation och norrlĂ€ndsk kvalitet!

Pooler och SPA-bad med montering i toppkvalitet!
Logger 2020 datalogger
Annons för Pooltorget
Annons frÄn Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service pÄ hög nivÄ!
Ring 070-6798263!
Full Inverter!
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!
Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Use CS Theme