Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Pumpen går åt rätt håll.T.ex. nu idag betedde det sig så här. Började med backspolning...1. Vredet i backspolningsläge2. Backspolade i ca 1 minut och ser hur vattnet fyller pumpen ända upp i locket3. Stannade pumpen, UTAN att det slog tillbaka upp i bräddavloppet4. Vred till renspolning5. Renspolade i ca 15s, flödet perfekt direkt.6. Stannade pumpen UTAN att det slog tillbaka i bräddavloppet 7. Vred till filtrering8. Startade pumpen som hoppade igång med ett perfekt flöde direkt9. Allt gick snyggt och fint i ca 30-40 min innan bubblorna började komma.Vad är det som gör att när jag kör filtrering så kommer bubblorna och följaktligen ett övertryck i sandfiltret som slår tillbaka genom pumpen när man stannar??
Allt som du beskriver tyder på att cirkulationspumpen går åt fel håll, det R omöjligt att SE om den går år rätt eller fel håll, och den pumpar i princip lika bra åt båda hållen.När jag själv sent om sider verkligen kollade vår pump så gick den åt fel håll...Jag testade genom att (FÖRSIKTIGT!) stoppa in ett buntband i fläkten.