Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Äntligen är poolen klar och ska köra igång den. Det är en jf fritid 3,6x6,1 meter med 1hk pump. Poolen ska värmas med nibe 1255 genom värmeväxlare. Det jag undrar är måste man köra pumpen hela tiden för att vatten ska cirkulera igenom värmeväxlare eller räcker det om jag kör bara dagtid? Hur ni andra gör det som värmeg vattnet.?
Då behöver man altså inte köra pumpen på natten för att poolen ska vara varm. Den kylls inte ner under natten när pumpen är av?
Jag kör pumpen dygnet runt hela säsongen, ställer in bergvärmepumpen på 32 grader så den går när det behövs, varför krångla till allt?
Samma resultat får du ju inte riktigt , jo du kan ju få samma temp om det är så du menar , men då har ju även värmaren stannat och startar först när tempen går under värdet.. så låter du den stå på hela dygnet kanske den ändå inte går mer än 12 timmar...
Ok. Hur stor är din pool och hur stor är pumpen. ? Jag tänkte mest på vad det kostar om man kör dygnet runt, jämflrt med dagtid om man får samma resultat?