fick upp tempen till slut men får masa felkoder och det är Svenska Badrumsinredningar som håller i servicen och dom har semester till vecka 32...
han som svarade när jag ringde trodde det är luft i systemet men han var ingen expert på det...
...får felkoderna HFL, LF, dr och dry så fort inte jetsen eller filter cyklena går! (efter 5-15min)
sen har jag en liten fråga... när det står och går med Jets1 blinkande.. ska det synas i vattnet att det cirkulerar då?... i vårat syns det inte alls!
..men när Filter lyser i displayen och Jets1 blinkar så syns det att vattnet cirkulerar..
badet håller fortfarande inte värmen/värmer inte utan sjunker ända till Filter rening/cykeln startar, DÅ värmer det som det ska!...
ibland skenar tempen i displayen (1grad var 5sek) men avstannar och sjunker om man sätter på jetsen.. men tenpen på badtermometerna är samma!
samt att displayen lyser 24/7....
är det farligt att ställa "filter" tiderna längre än 2timmar? (tills vi fått hjälp) iom att det är nästan bara då det värmer vattnet!!
mycket frågor nu.. 
Vattnet skall fyllas på vid samma ställe som man tömmer dvs. water in/out. Man får dra ut pipen och vrida. (minns inte nu in resp. ut läget) men det är tydligt när man börjar fylla vatten. Detta gör man just av den anledning att man inte skall få luft i systemet.
Tömning använder jag en dränkbar pump. Tar för lång tid med utloppet.
Har du tillräckligt med vatten?
Vattenytan skall vara i nederkant av nackkudden.
Kolla så att vatten ventilen som sitter strax före värmaren är öppen.
Temperaturen mäts i värmaren och det är senast uppmätta värde som visas. Om tempen är högre än det inställda värdet stängs cirkulationspumpen av i 30 min sen startar den i 2 minuter och kollar tempen igen.
Ända gången cirk pumpen inte tar hänsyn till om det är varmare än inställt värde är vid dom två filtercyklerna. Då går cirken hela tiden ovasett.
Värmaren går bara igång om det sjunker under inställt värde. Oavsett om du har bubblor eller Jets igång.
Cirk pumpen går igång oavsett vilken temp när man sätter på Bubblor eller Jets. Stänger du av detta och värmen är över inställt värde kommer cirk pumpen också att stanna. Är värmen dock enl. inställt värde eller bara strax däröver (har för mig 1 grad) så fortsätter cirk pumpen att gå.
Displayen skall lysa 24/7.
Hoppas att det blev hyfsat begripligt