Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej,Finns det någon svensk bruksanvisning till Sarek?Blev lite besviken på detta.Ett nytt spa och i fredags då elektrikern kommer och ska installera det så när hans slår igång arbetsbrytaren vid elcentralen så löser jorfelsbrytaren ut!! Enligt elektrikern så mäter han fram att det är jordfel i spa:et! Så besviken jag blev, Jordar mellan jordplint och L1´s plint.Ser ju ut som att spa:et var testkört vid leverans eftersom det var vatten kvar i baljan?Ringer svenska badrumsinredningars support som inte kan svara så mycket utan ska skicka ett nytt styrkort på tisdag. Är dock rädd för att det är något annat fel?Supporten pratade nått om att det skulle byglas om nått på styrkortet vid installation med han trodde dock att detta skulle vara gjort?
Hej igen! Nu har spat äntligen kommit. Kommer en elektriker imorgon fredag för att ge en offert. Är därför intresserad av vad ett rimligt pris bör ligga på då jag inte har någon koll på prisbilden? Med vänlig hälsning
Öööhhhhhh.... varför inte fråga den du köpt badet av ??
6000 kr gick elinstallationen på. Elektrikern ville att vi skulle kolla om det är 3fas nolla jord innan vi drar igång badet då det tydligen inte framgår av beskrivningen. Någon här som vet vore det guld värt.
HejHur gick det? Löste det sig?
Ja, det är 3 fas 16 amp fick jag till svar så får lita på det. Dock kommer vi vänta lite med att fylla badet då vi är på semester.Får man fråga hur du gör med spakemin, vad du använder och hur ofta?Önskar dig en underbar sommar!