Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Riktigt jobbigt.....Men alternativ ett kommer ni att störa er på under många många år så den skulle jag tagit bort.....Tänkte på alternativ tre att fiska upp den.Går det inte att lossa linern högst upp och fiska där?
1. Vem har monterat fleecen? Är det samma gubbe som svetsat linern är det ju bara att be dom fixa...2. Låta det vara låter inget vidare, det blir knögligt och du kommer störa dig på det. Bättre att fixa ordentligt. Jag förstår inte varför det inte går att göra uppifrån - ett linermontage där det inte går att ta bort linern är ju huvudlöst.Vad sägs om att lossa linern i en hörna och krypa in där och jobba bakom under duken? Ett litet hål skulle gå att limma eller svetsa.
Hur viktigt är det att ha fleece bakom? Vattentrycket kommer troligen att trycka ihop den så hårt så den inte gör någon skillnad förutom över och nära vattenytan. Fleece kan inte jämna ut några ojämnheter. Försök att ta reda på vad det skulle innebära att ta bort fleecen från hela eller delar av väggen där den är lös. I så fall skulle ni kunna skära långt ner på väggen och skarvarna kommer nästan inte att synas alls med vatten i och definitivt inte när cirkulationspumpen går. Observera att jag kan nästan ingenting om alkorplan. Det finns ju andra här som kanske kan ha en välgrundad uppfattning. En annan väg är ju att fylla nu och avgöra efter badsäsongen om ojämnheterna är så störande att de behöver fixas.