CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Musikanläggning  (läst 12816 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad TommyC

SV: Musikanläggning
« Svar #20 skrivet: juli 26, 2015, 10:45:26:26 »
De här är mer prisvärda än JBL. http://www.thomann.de/se/mackie_srm_450_v3.htm
Funkar kanonbra. Har man hus med rejält takutstick skulle man kunna sätta en eller två sådana under takfoten. Man kan nog utan problem gå ner ett par storlekar för hemmabruk.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Poolgiganten

Utloggad kg21

SV: Musikanläggning
« Svar #21 skrivet: juli 26, 2015, 15:17:11:11 »
Jag har nu använt Megaboomen några tinnar. Det gick att justera ljudet från en app och med lite mindre bas så låter det nu helt ok även under stängt pooltak.
Några dropouts blir det, men det brukar ju vara så med bt. Skönt att inte behöva oroa sig för att den ska ta skada om den skulle råka åka i vattnet.
4*8 med fyrstegs gaveltrappa, Tjälldens block
Pump: Victoria Plus 0,78 KW
Värmepump: Astral AC10P
Dränpump: TWIN 140000 Premium 250 l/min 950 W
Belysning: 2 st Astral belysning 300 W
Pooltak: Deli B Plus
Trädäck 32*145
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=10347.0

Utloggad RoffeN

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Enköping
  • Antal inlägg: 278
  • Total likes: 23
  • Kön: Man
  • Äntligen POOL!
    • Visa profil
    • Tankar i Trädgården, vår trädgård
SV: Musikanläggning
« Svar #22 skrivet: augusti 21, 2015, 19:05:04:04 »
Skrivit detta tidigare i någon tråd
http://www.gosoundcast.com/products/melody
Melody använder jag ute även när det är vått

Har också en sådan och tycker ljudet är bra men... jag kan inte reglera ljudet från mobilen och räckvidden är kass. Mobilen måste i princip vara bredvid spelaren.
Block-pool från Tjällden 4x8 meter med gaveltrapp och svetsad liner.
100 kvm ny altan av tyckt trätrall.
VP: Hydro-pro 13
Pump: Victoria plus 0,78 kw
Filter: Cantabric 500 top
Vår byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=10745.0

Vår trädgård: http://tankar-i-tradgarden.blogspot.se/

Utloggad Mickelin

SV: Musikanläggning
« Svar #23 skrivet: augusti 22, 2015, 20:20:44:44 »
Man ska givetvis ha högtalarna i poolen, inte bredvid 😄

Utloggad PeeGee

SV: Musikanläggning
« Svar #24 skrivet: april 11, 2016, 14:29:24:24 »
Hej alla,

Jag går också i dessa funderingar, dvs hur får jag ljud under pooltaket. :)
Mina förutsättningar är att vi har ett Sonossystem i hela huset och jag kommer även att ha det kopplat till ett par utomhushögtalare ute på altanen, men vad gör jag för att få in ljud i ett stängt pooltak?

Taket täcker ju delar av altanen även när det är stängt, så jag har funderat på om det går att få till någon lösning med ett par högtalare under altanen som är lite riktade upp mot taket. Är det någon som gjort någon liknande lösning eller sett/hört något?
Pool: PP-pool Top Level (7x3.5x1.5) från Niveko Pools
Pooltak: Nova Comfort från Gullberg & Jansson
Värmepump: V20 9.2 kW från Gullberg & Jansson
Sandfilter: Astral Cantabric 500
Vattenpump: Speck Badu Top 14
Kemi: Zodiac Ei18 saltklorinator

Utloggad Dimitris76

SV: Musikanläggning
« Svar #25 skrivet: april 11, 2016, 17:26:09:09 »
Pooltak brukar vara teleskopiska med olika segment av gradvis mindre diameter (bred). Du skulle kunna montera ett par vattentäta wifi högtalare under det minsta segmentet som glider oförhindrat i de andra.

/Dimi
4.5x8x1.5m epoxyfärgad betongpool, Pooltak från Poolteam, Pahlen Maxi-Flo 75kW värmeväxlare, Thermia bergvärme, Hayward sandfilter och 3-fas Max-flo pump , Pentair Rainbow 320C in-line klorinator, Zodiax Vortex 4 poolrobot.

Utloggad PeeGee

SV: Musikanläggning
« Svar #26 skrivet: april 11, 2016, 18:08:14:14 »
Tack för tipset Dimi, det är ett koncept jag funderat på tidigare faktiskt. Problemet med detta är att jag vet inte hur jag får ett par såna högtalare att fungera med Sonossystemet, vad jag vet så måste högtalarna vara länkade/kopplade till en Sonosenhet för att det ska fungera.
Pool: PP-pool Top Level (7x3.5x1.5) från Niveko Pools
Pooltak: Nova Comfort från Gullberg & Jansson
Värmepump: V20 9.2 kW från Gullberg & Jansson
Sandfilter: Astral Cantabric 500
Vattenpump: Speck Badu Top 14
Kemi: Zodiac Ei18 saltklorinator

Utloggad Dimitris76

4.5x8x1.5m epoxyfärgad betongpool, Pooltak från Poolteam, Pahlen Maxi-Flo 75kW värmeväxlare, Thermia bergvärme, Hayward sandfilter och 3-fas Max-flo pump , Pentair Rainbow 320C in-line klorinator, Zodiax Vortex 4 poolrobot.

Utloggad Willson

SV: Musikanläggning
« Svar #28 skrivet: april 11, 2016, 19:44:49:49 »
Jag har köpt ett par: http://www.simplysoundandvision.co.uk/outdoor/bw_am1_pair/24506_p.html
Kommer att driva dom med en Sonos Amp.....

Utloggad PeeGee

SV: Musikanläggning
« Svar #29 skrivet: april 11, 2016, 20:04:06:06 »
Min avsikt är som sagt att ha fyra högtalare ute, två som jag sätter under taknock som vanligt och sen dom två som jag skulle vilja få till under pooltaket, alla kopplade till Sonos Amp.

Jag antar att du @Willson ska ha dina uppe någonstans, eller har du för avsikt att placera dom där två under pooltak/altan?

Det är dom två sista högtalarna som är det luriga för mig, dom två som ska vara uppe vid altanen är lättare. Play 1'or har jag några stycken inne, och jag tror inte dom skulle må så bra av att läggas/ställas någonstans under altanen utan jag tänker mig något som jag fäster i altanregeln någonstans. Det kan ju stänka rejält upp över altanen så högtalarna måste tåla en del.

Jag är mest nyfiken på om någon har funderat i samma banor och lyckats få till någon lösning utan att behöva köra en separat BT-högtalare som man måste strömma från telefonen eller liknande?
Pool: PP-pool Top Level (7x3.5x1.5) från Niveko Pools
Pooltak: Nova Comfort från Gullberg & Jansson
Värmepump: V20 9.2 kW från Gullberg & Jansson
Sandfilter: Astral Cantabric 500
Vattenpump: Speck Badu Top 14
Kemi: Zodiac Ei18 saltklorinator

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag