Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
3 efter bad så brukar jag kolla av nivån på Brominet för att se om jag behöver chocka. Efter vart annat bad så brukar jag chocka med aktivt syre, brukar se till så jag ligger på ca 10 PPM efter 10 min med sticka för MPS/ Aktivt syre. Normalt så brukar brominvärdet höjas till ca 5-6 PPM efter en timme efter chocken på grund av att det aktiva syret återaktiverar brominbanken i vattnet.
Jag körde först med Dolphin bromtabletter som också behöver spachocksupport för att fungera bäst. Bytte sedan till SpaTime bromtabletter som inte behöver någon extra tillsats, vilka jag tyckte funkade bättre då de också var snabbare på att komma igång och genera rätt nivå av brom i vattnet.Jag använde också brom granulat vid uppstart samt extra dosering vid hög badbelastning.Numer så har jag ett SaltBromin system i badet,
Om du läser på Delphinburken så står det klart och tydligt att du ska dosera spachocksupport 1 gång per vecka för att uppnå fullgod desinfektion !Sen är det ju upp till var och en att avgöra om man ska följa tillverkarens rekommendationer.