Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag pratade med tjejen på flugger i Kävlinge idag. Hon är mycket duktig på pool grejerna.Så nu har jag nog svaret. Mjukt vatten=låg alkalinitet ( rätt stavat? Jag har dyslexi )Hårt vatten= hög alkalinitetoch vi har mycket mjukt vatten med 0 i alkalinitet. Jag återkommer med resultatet när jag har fått poolen stabil// johan
Johan, en liten headsup. Jag trodde jag också hade stor avdunstning tills magkänslan sa att detta inte kunde stämma. Läckage på inloppet var sanningen. När det är fixat är "avdunstningen" inte mätbar. Har också pooltak och 31 i vattnet....
Så ja nu är alla värde rätt 2.5 kg alkalinitet + och ca 3 kg ph+ Jag har även backspolat filtret i dag.Nu hoppas jag poolens värde skall hålla sig stabilt. Vi har även haft problem med att några ljushåriga tjejer har fått en lite grönare färgton på håret. Och det är inte så populärt kan lag berätta Kan det ha med att jag har haft lågt ph? Hur gör ni med chock klor? Jag brukar ta 2-3 dl var 3-4 veckaOch jag häller det direkt i skimmern. Är detta rätt eller skall man blanda det i vatten i en hink och sedan sprida det jämt i poolen. Eller går det lika bra i skimmern?