Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Varför ska man göra något enkelt när man kan krångla till det, snygg lösning
Hej! Jag har målat min pool med likadan färg som du. Vad använde du för roller? Min roller släpper väldigt mycket ludd. Tacksam om du har något tips, :'(färgen börjar ta slut. Magnus
Två frågor till! Hur mycket härda använde du? Jag provade 1.5-2% men det härdade för fort. Sista vändan använde jag 1% när det blir tunnare lager färgen så härdar det dålig, klibbigt efter 48 timmar tjockare partier blir bra. När du mätte upp färgen använde du kg eller liter? Magnus
Snygg effekt på belysningen
Du ska absolut inte gå under den av leverantören minsta rekommenderade koncentrationen av härdare. Risken är stor att plasten inte härdar ordentligt. För låg koncentration eller dåligt utblandad härdare är en av orsakerna till s k plastpest eller böldpest. Tyvärr så är det väldigt jobbigt att slipa bort dåligt härdad plast men det finns nog inget vettigt alternativ till det om man kört med för lite härdare. För Reichhold Norpol är det 1,3 % till 1,5 % härdare som gäller. Jag har provat att fråga generalagenten om det går att minska på koncentrationen härdare för att få mer tid på sig i värmen. Svaret var övertydligt. Dessutom får inte temperaturen 20 grader understigas innan plasten är helt uthärdad. Tidiga morgnar är som sagt mest lämpade för jobbet. En viktig sak till. Härdaren MEK-peroxid ska förvaras vid max temperatur 25 grader. Detta är mycket viktigt. Blir den alldeles för varm så kan flaskan förvandlas till en brandbomb. Poolersw: ursäkta om vi bluddrar i din tråd. TS kanske kan skapa en ny tråd?