Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Dom få veckor jag körde med puckar kunde jag konstatera att pucken försvinner över natten och sedan börjar klornivån åka jojo. Har inte listat ut hur folk får det där att fungera.Givet slutresultatet hos dig är det ju klarlagt att klornivån är för låg för länge.....
Jag kör med Delphin Multitab och har än så länge inte haft några större problem med vattnet. Såg en aningens algbildning nere i kanten på den bortre sämst cirkulerade sidan. Hällde då i en flaska algmedel och problemet var väck. Att det hände berodde nog på att det var så lite kvar i veckopucken och plasten som är omkring hade virat runt sig det som var kvar så ingen vatten kom in.Jag kan absolut inte påstå att jag är direkt anal när det kommer till kemin i poolen utan jag kollar någon gång ibland bara och kanske justerar nått då. Det sköter sig rätt bra självt tycker jag.
Är du säker på att cirkulationen fungerar under soltäcket? Det kom ju en ny tråd där TS skaffat soltäcke och helt plötsligt fått grönt vatten. Om du har rätt klornivå så kan jag inte se någon annan orsak.