Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Men den ska väl ändå klara trycket om den är gjord för att monteras inline. Offline modellerna är ju mycket krångligare att montera, ännu fler bypassventiler att hålla reda på.
I inline modellen styr man då klortillförseln genom att strypa genomströmningen av vattnet? Jag vill ju ha så bra tryck som möjligt så om det är så det fungerar så är nog offline varianten bättre för mig. Att strypa flödet känns som ett dumt alternativ. En bypass skulle dock fungera men då snackar vi om 3st 2-vägsventiler till och lite extra rördragning. Sådant tar plats och styra klorproduktionen med en bypass-lösning kanske inte är så lätt som det låter. Stå och fippla med de ventilerna för att få rätt flöde genom klorinatorn och samtidigt inte tappa flödet ut i poolen.Dock så verkar de själva rekommendera inline om man nu har möjlighet till att montera en sådan.Kan inte ni köpa var sin variant först så avvaktar jag och ser vem som är mest nöjd
Nu vet jag ju inte precis hur denna fungerar, men den vi hade i USA så ströp man rakt inte flödet. Flödet delade sig i två delar i apparaten och man styrde hur mycket som gick genom kloreringsdelen och hur mycket som gick genom en sorts intern bypass.
Husker du merke/modell på dosatoren du hadde i USA?