VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Spa värmer ej då man startar pumpar  (läst 4494 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Conny76

  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Sweden
  • Antal inlägg: 31
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Vi har ett CalSpas Platinum 850PL
    • Visa profil
Spa värmer ej då man startar pumpar
« skrivet: september 01, 2012, 19:51:58:58 »
Hej. Vi har precis fått vårat spabad utbytt till ett nytt likadant då vårat fösta läckte. Nu när vi startar upp det och värmen är på 37.6°C så om jag startar pumparna och temperaturen sjunker så startar inte värmaren för att värma förlusten som blir, Förut hade vi den kopplad på 2-fas men nu har vi den kopplad på 3-fas, det som är grejen är att förut då vi hade 2-fas så startade värmaren då tempen sjönk med 0,5°C men det gör den inte nu. Vi har ett Calspas Platinum 850PL.
Vad kan det vara för fel tro? den är inställd på ST som är standard mode och i det läget skall den värma.
Har ett CalSpas Platinum 850PL

Poolgiganten

Utloggad Jonas West

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Borås
  • Antal inlägg: 231
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Jobbar med swimmingpooler och spabad i Borås
    • Visa profil
SV: Spa värmer ej då man startar pumpar
« Svar #1 skrivet: september 03, 2012, 09:39:41:41 »
Jag skulle tippa på att den som koppla in spabadet har missat att göra några av de byglingar (eller ta bort) som man oftast behöver göra när man kopplar in spabad.

MVH
Jonas

Utloggad Eberlund Service

SV: Spa värmer ej då man startar pumpar
« Svar #2 skrivet: september 05, 2012, 00:27:29:29 »
Kam du ta foto på insidan av locket till ditt styrsystem så ska jag försöka hjälpa dig.

Hej. Vi har precis fått vårat spabad utbytt till ett nytt likadant då vårat fösta läckte. Nu när vi startar upp det och värmen är på 37.6°C så om jag startar pumparna och temperaturen sjunker så startar inte värmaren för att värma förlusten som blir, Förut hade vi den kopplad på 2-fas men nu har vi den kopplad på 3-fas, det som är grejen är att förut då vi hade 2-fas så startade värmaren då tempen sjönk med 0,5°C men det gör den inte nu. Vi har ett Calspas Platinum 850PL.
Vad kan det vara för fel tro? den är inställd på ST som är standard mode och i det läget skall den värma.

Utloggad Conny76

  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Sweden
  • Antal inlägg: 31
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Vi har ett CalSpas Platinum 850PL
    • Visa profil
SV: Spa värmer ej då man startar pumpar
« Svar #3 skrivet: september 06, 2012, 20:41:06:06 »
Kam du ta foto på insidan av locket till ditt styrsystem så ska jag försöka hjälpa dig.
Felet blev löst idag. Det var switch nr 10 som enligt bruksanvisning skall vara av men enligt locket skall vara på.
Har ett CalSpas Platinum 850PL

Utloggad Eberlund Service

SV: Spa värmer ej då man startar pumpar
« Svar #4 skrivet: oktober 03, 2012, 14:17:23:23 »
Felet blev löst idag. Det var switch nr 10 som enligt bruksanvisning skall vara av men enligt locket skall vara på.

Skönt att det löst sig. Såg inte ditt svar förrens nu.

Enligt locket tycker jag att A7 och A10 ska vara ON. (Uppåt)

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag