Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej,din VP stannar när den uppnår 30 grader. Sen startar den automatiskt igen när det går under 29,5... Den kan stoppa redan när det står 29 grader i dispalyen. Det förklarade Brilix för mig hade att göra med att tempgivaren för start/stopp inte alltid var helt i sync med displayen.
Jag tänker inte svära på att det är så, men har de gjort konstruktionen logisk så är det bara kompressorn som står still när önskad temp är uppnådd, allt annat ska ju fungera som vanligt. Annars har de (i mina ögon) gjort en total miss.
VP:n går i "standby" när den uppnår temperaturen, cirkluationspumpen kommer att snurra vidare!Det är endast vid tryckfall/övertryck som VP:n stoppar cirkulationspumpen. Du kan se det som att VP:n är en tryckvakt för din cirkulationspump om du har cirk.pumpen kopplad via VP:n.Alltså när du startar din VP:1) Cirk.pumpen får ström och drar igång.2) VP:n startar ca. 5 sekunder senare.3) Vattnet uppnår temperatur och VP:n stänger av kompressor och fläkt men cirk.pump snurrar på.4) Vattentemp sjunker och kompressor och fläkt startar.5) Du får en stor vattenläcka och trycket i VP försvinner; VP:n stoppar och stänger även cirk.pump.Mvh,Anders