Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Erica, skulle man kunna få en bild på hur det ser ut hos dig som inspiration? Klurar lite på hur jag bäst bygger mig en liten "mätplats".Man kan ju med rätt enkla medel skapa sig burkar med ställbart flöde.Arduinoprylarna kommer nog funka faktiskt...... och varför inte komplettera med ph och frittklormätning när man ändå håller på....
Erica, vad är de vita kopplingarna i bilden för typ av koppling? Och vad för typ av anslutning har proberna? Har ni använt prober med gänga eller är det någon form av klämkoppling som gör att det blir tätt?Många frågor, men jag håller på att fixa motsvarande lösning som ni redan har. Har dock inte hittat lämpliga kopplingar någonstans.
Tack! Parallellt med att färdigställa runt poolen och bygga den klart pågår nu detaljplaneringen av teknikrummet och då måste man få koll på alla dessa saker, annars får det inte plats.Det verkar vara kopplat precis som Minimasterns mätprober ska kopplas. Intag på trycksidan efter filtret och retur före pumpen. Annars skulle man ju kunna tänka sig att man bara tappar av ett flöde på trycksidan och släpper tillbaka det där, men så hör man uppenbarligen inte.Återigen, tack för bilder och inspiration!
Den probe jag länkar till lite längre upp i denna tråd rekommenderas bytas var 3-4 år om jag minns rätt. Exakt vad det är som åldras har jag inte koll på ännu.
Angående in/ut på trycksidan - det beror ju lite på hur man gör. Delar man på flödet i två lika grova rör och mäter i det ena kommer det förstås flöda där också. Men, jag gissar att att det är bättre att göra som hos dig och som Pahlen tycker....