Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag skulle testa mängden cyanursyra, eftersom det var vatten i poolen och ni inte vet hur länge man haft vattnet. Ni hade ju precis köpt huset om jag förstod det hela rätt.För mycket cyanursyra (klorpuckar) kan orsaka klorblockering, sök på forumet och googla på det så hittar du massor med info.
Vad händer med ditt filter ? Ökar driftstrycket över filtret efter en tid ? Om inte så kan man ju börja undra om filtret fungerar korrekt, så det inte finns ett hål i patronen eller något liknande. Finns det en massa partiklar i poolen och du även dammsuger så borde trycket successivt öka. Någonstans måste ju skräpet ta vägen. Skulle du ha hål i filterpatronen så går ju hela soppan bara rakt igenom.
Nu har du perfekta värden!Nu skulle jag prova med någon form av flockningsmedel eller liknande om detta inte fungerar så skulle jag misstänka en läcka på sugsidan (om du inte förlorar vatten och måste fylla på hela tiden)Många poolföretag rekommenderar att gräva ner flexislangen direkt i jorden. Men den är egentligen inte avsedd för det och torkar ut och spricker. Jag har ganska stor erfarenhet av detta och har bytat en del. Min rekommendation är att lägga flexislang i avloppsrör eller likande så att den inte har direktkontakt med jorden.Har du grävt ner din slang eller är det föregående ägare?Mvh Henry