Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Amazing spa  (läst 21879 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Steffe

SV: Amazing spa
« Svar #10 skrivet: januari 14, 2013, 06:35:20:20 »
Hej alla spa älskare!
Jag skulle vilja se den som har en kostnad på 3-4000kwh på ett spa utan värmepump. Min mamma har folkpols lilla runda spabad, där vi satt mätare och den drar 8-11000kwh per år medans min med värmepump drar 3-4000kwh. Men det ska TILLÄGAS att både mamma och vi badar flera gånger i veckan och det drar ju mer än om locket är på hela tiden.
Jag ångrar inte att jag valde Amazingsp med värmepump, Mamma ska byta nu och då får hon den nya värmepumpen som har ännu bättre COP värde 4.9 samt ett lager till med isolering enligt importören.
MVh. Danne Gotland

Mitt drar lite över 3 000 kWh per år. Det låter som att din mammas spa är riktigt dåligt isolerat.

Sen det med värmepump till spa; när man badar som mest, dvs. den kallare delen av året (då badar i alla fall jag som mest) så är COP som lägst (finns inte mycket energi i luften då). Jag antar att spabad med värmepump även har en elvärmare att spetsa med? För COP blir nog inte så mycket när det är minusgrader samt att energi även går till defrost. Det är kanske därför det inte blir så stor skillnad på det stora hela.

Poolgiganten

Utloggad Jonas West

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Borås
  • Antal inlägg: 231
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Jobbar med swimmingpooler och spabad i Borås
    • Visa profil
SV: Amazing spa
« Svar #11 skrivet: januari 14, 2013, 14:53:48:48 »
Hej alla spa älskare!
Jag skulle vilja se den som har en kostnad på 3-4000kwh på ett spa utan värmepump. Min mamma har folkpols lilla runda spabad, där vi satt mätare och den drar 8-11000kwh per år medans min med värmepump drar 3-4000kwh. Men det ska TILLÄGAS att både mamma och vi badar flera gånger i veckan och det drar ju mer än om locket är på hela tiden.
Jag ångrar inte att jag valde Amazingsp med värmepump, Mamma ska byta nu och då får hon den nya värmepumpen som har ännu bättre COP värde 4.9 samt ett lager till med isolering enligt importören.
MVh. Danne Gotland

Hej

Har många kunder som har separat elmätare på sina spabad och 3000-4000kw är vad jag får höra från de flesta.

Viskan spa har SP (statens provningsanstalt) oberoende testat och fått fram att de ska dra 260kw i snitt.

Kan däremot säga att jag varit i kontakt med flera spabad oftast kinesiska som har värmepump som är bra mycket dyrare än 4000kw om året att hålla igång.

Utloggad Bappelsinmannen

SV: Amazing spa
« Svar #12 skrivet: januari 16, 2013, 19:09:54:54 »
Hej, vi köpte ett Rimini från Bahaus och i snitt under tre månader så har vi gjort av med ungefär 300 kW/månad mer än motsvarande period förra året. Under december så hade vi som kallast -28 så det är en ok förbrukning tycker jag.

// Nisse

Ps. Angående hon som hade en förbrukning på mellan 8-11'000 kW så motsvarar ju det elförbrukningen på en normalvilla, är det ingen som kan tipsa henne att hon borde använda locket?? Ds. >rulla<

Utloggad nicklasry

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 114
  • Total likes: 11
  • Kön: Man
  • I spa branschen...
    • Visa profil
SV: Amazing spa
« Svar #13 skrivet: januari 22, 2013, 22:08:27:27 »
Har inte amasons spa gått i kk?
Värme pumpen funkar väl inte riktigt bra häller under + 5 grader?
Samt att sundance e ett bra isolerat spa och drar ca 3500 kW/år. Har många mätningar...
Bauhaus har väl ingen isolering?
Konstig att så många ljuger om sina siffror på ett forum som är till för hjälpa novisa...
Skärp Er.....
Folkpool 5 x 10 m, inv. hörn trappa...
Sundance Spa - Cameo, stereo...

Hayvard - värmepump 11 kw.
Lampor - 3 led. folkpool.
Rening - Tri-18 Pro, salt kolrinator.
Sol ducsh, Sound Cast bärbar stereo,

Utloggad Bappelsinmannen

SV: Amazing spa
« Svar #14 skrivet: januari 23, 2013, 18:47:27:27 »
Hej, jo åtminstone mitt Rimini-bad från Bauhaus har isolering. Vad har du fått den infon ifrån?
Varför skulle man ljuga om sin förbrukning, jag har ju som sagt ingen mätare direkt mot badet utan jämförde mot föregående år där jag inte hade något spa.

//Nisse

Johanhh

  • Gäst
Johanhh
SV: Amazing spa
« Svar #15 skrivet: januari 24, 2013, 19:21:10:10 »
Hej
Vårat Rimini-bad från Bauhaus drar ca 300/350 KWh nu under vintern, har dock tryckt in lite extra isolering. Vi badar en till tre gånger i veckan och badet står ganska blåsigt till, ska bygga vindskydd i sommar, gör nog en del både för komforten och elförbrukningen, och isolering fanns det från fabrik:) vi är helnöjda med det, för 29900 kr så är det ett kap tycker vi.

Utloggad Postmannen

  • ..\(^_*)/.. Viskan Spa Lindö
  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 5
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Spa e bra..
    • Visa profil
SV: Amazing spa
« Svar #16 skrivet: februari 10, 2013, 13:02:54:54 »
Amazing Spa har gått i konken.!!!... >:(

Inga garantier, inga reservdelar, ingen service..... <dontkn>

Har bytt till ett Viskan Lindö, monterade det förra helgen.
Har badat 3 ggr sedan dess, är helnöjd !!
Fortfarande lika skönt varje gång!...

Titti

  • Gäst
Titti
SV: Amazing spa
« Svar #17 skrivet: februari 11, 2013, 23:22:45:45 »
Vi köpte ett spabad av Amazing Spa, det har bara varit problem efter problem i över två år nu. Förra vintern frös spabadet sönder och istället för att byta ut det, ville den dåvariga leverantör, ha en chans till att reparera det. Nu läcker spabadet hälften av vattnet varje dag och när vi försökte få tag i leverantören så får vi veta att han har gått i konkurs!!! Återförsäljaren Mölnlycke Trä nekar att de vet någonting. Här köper man ett spabad för 80,000:- och får bara problem. Tycker detta är skandal!!!!
« Senast ändrad: februari 12, 2013, 06:18:05:05 av Rickard »

Utloggad Eberlund Service

SV: Amazing spa
« Svar #18 skrivet: februari 19, 2013, 11:52:32:32 »
Vi köpte ett spabad av Amazing Spa, det har bara varit problem efter problem i över två år nu. Förra vintern frös spabadet sönder och istället för att byta ut det, ville den dåvariga leverantör, ha en chans till att reparera det. Nu läcker spabadet hälften av vattnet varje dag och när vi försökte få tag i leverantören så får vi veta att han har gått i konkurs!!! Återförsäljaren Mölnlycke Trä nekar att de vet någonting. Här köper man ett spabad för 80,000:- och får bara problem. Tycker detta är skandal!!!!

Har du köpt spabadet av en återförsäljare är det inte ditt problem att återförsäljarens leverantör har gått i konkurs. Du har garanti av dom som du fått kvittot av och inte av dom som tillverkat spabadet.

Dock är det så i svenska konsument lagar att skulle din återförsäljare gå i konkurs så får du lov att vända dig till ett steg upp i kedjan och få garantiansvar av tillverkaren. Dock är detta inget som en återförsäljare kan använda sig av om deras leverantör går i konkurs (alltså dom kan inte neka sitt garantiansvar för att deras leverantör gått i konkurs.)

Utloggad nicklasry

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 114
  • Total likes: 11
  • Kön: Man
  • I spa branschen...
    • Visa profil
SV: Amazing spa
« Svar #19 skrivet: mars 06, 2013, 21:24:54:54 »
Eberlund e klok.... O0
Folkpool 5 x 10 m, inv. hörn trappa...
Sundance Spa - Cameo, stereo...

Hayvard - värmepump 11 kw.
Lampor - 3 led. folkpool.
Rening - Tri-18 Pro, salt kolrinator.
Sol ducsh, Sound Cast bärbar stereo,

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag