Här kommer lite försenade inlägg, har haft en del att stå i så jag ligger lite efter just nu. Men i vilket fall som helst så har jag nu kommit så långt att:
Primern är på plats efter noggrann slipning och dammsugning. Hålen efter stagen som håller gjutformarna är igenspacklade med epoxi spackel utblandat med lite tvättad epoxi filler (sand) Detta för att man skall kunna bygga tjockare skikt. Man spacklar detta och ev andra "gjutskador" 2 ggr. Sista gången utan iblandning av filler.
Första skiktet med epoxifärgen kommer så sakteliga på plats. Här är det noga att man blandar med en långtsamgående visp i c.a 10 min. Detta gör man för att man inte skall få ned luft i färgen. Luft i färgen ger senare upphov till blåsor, och det vill man ju inte ha. Nu är det så här (för Er som har målat) att det går inte att undvika blåsor. Speciellt inte på nygjutna betongytor. Såvida inte betongen är helt porfri (vilket jag ännu inte har sett)
Däremot kan man minimera det så gott man kan!
Efter blandningen så skall färgen "aktiveras" i 15 minuter före applicering.
När detta är gjort så har du max 30 min på dig att få ut färgen. Lyckas du inte med det så kommer det att härda i burken! Och det är ju inte så vidare kul.

Alltså, här gäller det att sätta fart!

På nedersta bilden så är första skiktet på plats.
Det svarta taket nedan till vänster är taket till poolrummet/huset. Här håller tekniken på att monteras.