Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Författare Ämne: MAFFES Betongpool bygge  (lĂ€st 95849 gĂ„nger)

0 medlemmar och 1 gÀst tittar pÄ detta Àmne.

Utloggad Maffe

MAFFES Betongpool bygge
« skrivet: augusti 06, 2006, 19:23:49:49 »
Är det nĂ„gon som har gjutit en betongpool sjĂ€lv? Försöker att fĂ„ tag pĂ„ nĂ„gon form av konstruktions ritningar och materialspecifikationer. Skall gjuta en pool pĂ„ c:a 9X4,5 m. (rektangulĂ€r)

Skulle dessutom vilja ha som en typ av "strand" upp pÄ ena kortsidan. Badade i en sÄdan pool i Thailand och barnen tyckte att det var fantastiskt!!
Alternativt nÄgon form av trappa.
Betongen skall jag mÄla sedan.

Har sett att det Àr folk som söker poolfÀrg som fungerar, detta har jag stor erfarenhet av dÄ jag har mÄlat runt 5.000 m2 med bassÀnger av olika slag.
« Senast Ă€ndrad: september 08, 2006, 21:50:06:06 av Maffe »

Utloggad SingingSailor

SV: Betongpool
« Svar #1 skrivet: augusti 06, 2006, 22:13:20:20 »
Gjuta en egen pool i betong verkar vara en bra idé. DÄ kan man fÄ den precis som man vill ha den.
Maffe, berÀtta gÀrna lite om hur det fungerar med betongfÀrg.
Intex pool 5,5x2,7x1,3m. VĂ€rmd med Lesol solpaneler samt pelletspanna.

Utloggad Gustavsson

• Ska bygga Pumphus i sommar
  • DignitĂ€r
  • Stad/land: Bjuv
  • Antal inlĂ€gg: 392
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Pool Ă€r gött!
    • Visa profil
    • PROVISORISK SIDA
« Svar #2 skrivet: augusti 07, 2006, 08:14:30:30 »
SÄ, vad Àr det dÄ för fÀrg man skall anvÀnda ?
4x8 x 1,5 Oval pool, Se mitt bygge hĂ€r:  http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=538.msg4139#msg4139

Utloggad lundberg

• DignitĂ€r
  • Stad/land: Stockholm/Åkersberga
  • Antal inlĂ€gg: 596
  • Nu börjar bygget bli klart! :-)
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: augusti 07, 2006, 10:53:41:41 »
Vad tror ni det kostar ungefÀr att gjuta i betong! LÄter ju helt sanslöst att kunna ha som en liten strand! Vet vad du menar sÄg det sjÀlv i en pool i utlandet!

Mvh Niklas 
SpecialsÄgad Timmerpool 7,56*4 frÄn Svenska Poolfabriken. VÀrmer med en Gullberger 9kwh, och isolerat Zabra pooltak och ett stort vattenfall.

Utloggad Maffe

« Svar #4 skrivet: augusti 07, 2006, 11:19:42:42 »
Vad tror ni det kostar ungefÀr att gjuta i betong! LÄter ju helt sanslöst att kunna ha som en liten strand! Vet vad du menar sÄg det sjÀlv i en pool i utlandet!

Mvh Niklas 

RÀknar med c:a 200.000,- komplett fÀrdigt med stenlÀggning runt poolen.

//Maffe

Utloggad lundberg

• DignitĂ€r
  • Stad/land: Stockholm/Åkersberga
  • Antal inlĂ€gg: 596
  • Nu börjar bygget bli klart! :-)
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: augusti 07, 2006, 11:44:35:35 »

Mvh Niklas 

//Maffe

Okay men dÄ kommer du göra mycket sjÀlv va? Vart ska du köpa pooltillbehören frÄn?

Mvh Niklas
SpecialsÄgad Timmerpool 7,56*4 frÄn Svenska Poolfabriken. VÀrmer med en Gullberger 9kwh, och isolerat Zabra pooltak och ett stort vattenfall.

Utloggad Omara

« Svar #6 skrivet: augusti 07, 2006, 16:39:20:20 »
Hej

Jag gjöt en förra Äret med mÄtten 9,5 * 4 och med tvÄ djup 1,20 och 2,20. Vi gjöt sedan Àven en trappa som gÄr in i poolen.
Vad gÀller konstruktionen sÄ finns det tvÄ "skolor", vissa experter (jag menar nu riktiga experter pÄ omrÄdet) menar att man mÄste gjuta i hÀngande gjutform medans andra sÀger att det gÄr bra att gjuta platta och vÀggar för sig. Eftersom den senare metoden Àr enklare och fortfarande anvÀnds vid stora och avancerade gjutningar sÄ valde jag denna.
20 cm tjock skulle platta och vÀggarna vara med dubbel armering.
Har sparat pÄ formvirket sÄ jag tÀnkte sÀtta in en annons pÄ det ifall nÄgon var inresserad.

Utloggad Gustavsson

• Ska bygga Pumphus i sommar
  • DignitĂ€r
  • Stad/land: Bjuv
  • Antal inlĂ€gg: 392
  • Pool Ă€r gött!
    • Visa profil
    • PROVISORISK SIDA
« Svar #7 skrivet: augusti 07, 2006, 17:17:19:19 »
Men vad Ă€r det nu för fĂ€rg man anvĂ€nder  <dontkn>
4x8 x 1,5 Oval pool, Se mitt bygge hĂ€r:  http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=538.msg4139#msg4139

Utloggad Maffe

« Svar #8 skrivet: augusti 07, 2006, 19:22:13:13 »
 O0 Kanon!
Ni har inga mera konkreta handlingar pÄ hur Ni gjorde uppbyggnaden frÄn start? Isolering, armering m.m?

//Maffe

Utloggad Maffe

« Svar #9 skrivet: augusti 07, 2006, 19:24:27:27 »

Mvh Niklas 

//Maffe

Okay men dÄ kommer du göra mycket sjÀlv va? Vart ska du köpa pooltillbehören frÄn?

Mvh Niklas

Har inte bestÀmt detta helt Ànnu. NÄgon som har erfarenhet av nÄgot företag som har bra service och gunstliga priser?
//Maffe

Svenska kvalitetspooler som hÄller vad de lovar! 50 Är av innovation och norrlÀndsk kvalitet!

Pooler och SPA-bad med montering i toppkvalitet!
Logger 2020 datalogger
Annons för Pooltorget
Annons frÄn Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service pÄ hög nivÄ!
Ring 070-6798263!
Full Inverter!
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!
Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Use CS Theme