Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Avdunstningen som sådan kostar enorma pengar då avdunstningen kyler vattnet, du kan alltså inte värma vattnet i poolen genom att ha varmare i luften än i vattnet.Målande exempel: I utlandet - lufttempen går aldrig under typ +25°C, och sol samt uppemot 40°C i luften på dagarna, ändå är det kallt i vattnet i deras pooler...Vi människor svettas för att avleda värme, vi skulle dö om det vore 40°C varmt ute om avdunstningen från kroppen inte kylde av oss.
Att avskriva linerpool för att man vill ha varmt i vattnet tycker jag är helt fel.Skall man vara rädd för den typen av skador skall man väl fråga sig vad som händer den dagen en PP-pool eller en murad pool ger upp - vad kostar det, och hur mycket jobb är det med den typen av renoveringar.Linerpool är "billigt" att bygga, billigt att reparera och billigt att byta ut.Nämn en annan pooltyp till som kan uppfylla de kraven?
Svenska poolfabriken rekommenderar inte mer än 28°C i poolerna (jag har en sån), men vi har haft ca 32°C (mer ibland) i ca 7 år nu och jag upplever inte att vår liner tagit skada av det än så länge.