Dags för lite uppdateringar om det finns intresse...

Förra fredagen 1/6 innan skyfallet kom såg det ut så här:

På lördagsmorgonen säger min fru vid frukostbordet: "oj då nu börjar väggen ge med sig på bortsidan av gropen"...
Jag slänger mig ut och sätter mig i grävaren för att försöka fånga upp lite innan det kolappsar ner i gropen när jag möts av denna syn som vi inte såg innifrån huset...

Söndag 3/6.
Det är nu jag kraftigt börjar ifrågasätta min existens på denna jord...

Måndag 4/6.
Handskotta bort allt löst då grävaren inte nådde annat än rakt ner i gropen på motsatta sidan från raset. -Tuuuungt...
Vågade inte heller köra för nära kanten då jag var rädd att kanten skulle kolapsa och jag och grävare skulle störtdyka ner i hålet...

Men jag tyckte jag lyckades hyfsat... Ser ut som ett tattarläger, men jag hoppas det håller emot lite, samt att pressenningen nog håller bort det mesta av kommande regn som har en förödande effekt på jorden/leran/sanden...

Tisdag 5/6:
Fick lass nummer 6... Efter en helg med ihållande regn tyckte gräsmattan konstigt nog... att 30 ton lasstbil var för tungt
Det tog honom tre timmar att ta sig loss. Då med hjälp av en annan stor lastbil kom och drog loss honom...
Detta var visitkortet efter denna fastkörning:

Onsdag 6/6 fyllde jag år. I present önskade jag mig lite hjälp i gropen...

En födelsedag i grävmaskinen senare:

I går 7/6 tog jag mig upp på taket och njöt lite för första gången på evigheter känns det som...

Slutligen i dag innan frugan åkte iväg på nattjobb så satte jag mig i grävaren och öste ner ca 5 ton av det sjunde lasset vi fick i dag...

I morgon ska jag lämna ungarna till mina föräldrar och ena brorsan kommer över och hjälper mig skyffla ut de sista 5 ton kross jag har kvar...
Hoppas bara man inte väcker frugan som kommer hem vid 8-rycket i morgon bitti efter en natts arbete