Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: importera pool  (läst 12970 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad jkrassman

SV: importera pool
« Svar #10 skrivet: augusti 09, 2011, 18:47:23:23 »
Tack för alla bra svar. Jag har hittat samma pool från en engelsk leverantör, vars pump är avsedd för 230 V. Dessutom bättre pris. Nu gäller det bara hitta en bra shipper/fraktfirma. Hela paketet går på 180 kg.

Det är bra, då slipper du Tullavgift, samt moms :) Eftersom det är handel inom EU :)

Poolgiganten

Utloggad Hakvik

SV: importera pool
« Svar #11 skrivet: augusti 16, 2011, 16:49:51:51 »
Tack för alla bra svar. Jag har hittat samma pool från en engelsk leverantör, vars pump är avsedd för 230 V. Dessutom bättre pris. Nu gäller det bara hitta en bra shipper/fraktfirma. Hela paketet går på 180 kg.

Jag är också intresserad av en sådan pool, vill du berätta vart du hittat den?

MVH
Hakvik

Utloggad poolintheusa

SV: importera pool
« Svar #12 skrivet: augusti 23, 2011, 21:44:19:19 »
Köpte den på madpools.co.uk. 535 pund med sandfilterpump osv, men utan "saltvattensystem". Jag köpte den med saltvatten (men den verkar vara slut nu). Tala med Sarah Hewitt. Riktigt bra service. Hälsa gärna fr undertecknad (Niklas).
Fick den levererad idag. Allt har gått utmärkt.
Betalade runt 2800 för frakten, vilket kanske kunde gått att få ned i pris något eftersom jag inte orkade ringa runt o pressa pris.

Utloggad Hakvik

SV: importera pool
« Svar #13 skrivet: augusti 26, 2011, 15:26:01:01 »
Köpte den på madpools.co.uk. 535 pund med sandfilterpump osv, men utan "saltvattensystem". Jag köpte den med saltvatten (men den verkar vara slut nu). Tala med Sarah Hewitt. Riktigt bra service. Hälsa gärna fr undertecknad (Niklas).
Fick den levererad idag. Allt har gått utmärkt.
Betalade runt 2800 för frakten, vilket kanske kunde gått att få ned i pris något eftersom jag inte orkade ringa runt o pressa pris.

Tack för tipset, jag hittade madpools själv efter en stunds googlande i helgen  :). Har nu fått bekräftat att poolen kommer i nästa vecka  :) Frakten kostade £180 med voovit.com så det blir £715 totalt vilket jag tycker är mycket pool för pengarna.. Ser redan fram emot nästa vår när detta monster till pool skall monteras upp :)

/Hakvik

Utloggad poolintheusa

SV: importera pool
« Svar #14 skrivet: september 01, 2011, 21:21:53:53 »
Kul att det gick bra och hoppas leveransen går planenligt.

Samma här.  Ungarna går o kikar på lastpallen titt som tätt. Blev förvånad att föpackningen inte var längre, men gissar att man skarvar de vertikala pinnarna.

Då vi har järnrikt vatten ska det bli skönt med sandfilterpumpen så man slipper krånglet med att byta filter hela tiden. 50 kubik ska i. Kommer ta lite tid. Får nog beställa nån vattenleverans oxo... Denna pool blir det tillå ha vattenfylld året runt.

Ofattbart att inte Intex NOrdic har med den i sitt svenska sortiment, men med den begränsade kontakt jag haft med dem och flera av dess återförsäljare är jag inte förvånad. Totalt kundfrånvänd organisation.

Utloggad Erica

SV: importera pool
« Svar #15 skrivet: september 01, 2011, 22:16:12:12 »
Jag såg uppgiften om järnrikt vatten - det har vi också - djupborrad brunn med mycket järn och även en del mangan i vattnet. Men det är inget jätteproblem för poolen. Visst fick vi en mindre shock första gången vi fyllde - klart och fint tills vi klorerade - sedan plötsligt brun-grönaktigt och knappt genomskinligt. Men när kemikalierna och filtret fått jobba några dagar så var vattnet fint igen och problemet har inte återkommit. Det blir väl inte förrän vi byter vatten en gång som man får göra om den manövern.

Järn fäller ut sig en del då och då men filtret (sandfilter, Pahléns, rätt överdimensionerat eftersom vi först tänkt bygga utomhuspool och då betydligt stööre) tar hand om detta rätt väl. Det kan bli lite järn-rost-pulver som man får dammsuga ut om poolen stått oanvänd några dagar, annars åker det mesta med cirkulationen och fastnar i filtret.

Utloggad poolintheusa

SV: importera pool
« Svar #16 skrivet: september 02, 2011, 12:04:13:13 »
Precis. En av nackdelarna med att bo på vischan - inte alltid bra kvalitet på vattnet i den egenborrade brunnen. Vi har samma trubbel
Kloret gör tydligen att järnet "rostar", därav den bruna färgen. Har kört upp många pappersfilter den här sommaren, trots att jag flockat och dammsugit några gånger.

Har läst en del om hur man ska ta hand om poolen vintertid i forumet (givet att man har den vattenfylld året om). Det jag oroar mig för är så klart när det börjar bildas is på vattenytan. En stor pool som denna (Yta: 42 kvm) pressar ju på en del när det fryser. Läste om nån som ställt ner sandfyllda hinkar i poolen för att ta emot isens expansionskraft. Hur tusan gör man med detta? (Obs, vv hänvisa inte till annan tråd  - har läst alla redan)

Utloggad Hakvik

SV: importera pool
« Svar #17 skrivet: september 02, 2011, 13:08:20:20 »
Kul att det gick bra och hoppas leveransen går planenligt.

Samma här.  Ungarna går o kikar på lastpallen titt som tätt. Blev förvånad att föpackningen inte var längre, men gissar att man skarvar de vertikala pinnarna.

Då vi har järnrikt vatten ska det bli skönt med sandfilterpumpen så man slipper krånglet med att byta filter hela tiden. 50 kubik ska i. Kommer ta lite tid. Får nog beställa nån vattenleverans oxo... Denna pool blir det tillå ha vattenfylld året runt.

Ofattbart att inte Intex NOrdic har med den i sitt svenska sortiment, men med den begränsade kontakt jag haft med dem och flera av dess återförsäljare är jag inte förvånad. Totalt kundfrånvänd organisation.

Hej,

Ja, poolen kom igår så leveransen gick bättre än väntat  O0

Tror inte att att man skarvar de vertikala pinnarna då de riskerar bli svagare då, hellre då att "T-Skarven" står för de sista centimetrarna.



Har också egen brunn så det lär ta sin tid om man ska ta allt vatten därifrån.. Har inte problem med järn i vattnet, snarare att det är lite kalkrikt (bor i Skåne). Jag får nog också beställa nån vattenleverans så att det inte tar flera veckor att fylla den. Jag tänkte inte fylla den helt då minsta barnet knappt bottnar annars, vet någon hur högt upp in respektive utlopp sitter?
Ska även leta efter en solfolie blir väl till att importera den också eller finns det andra leverantörer som har en som passar? Tänkte även investera i en enklare städrobot, har någon testad intex engen "gula bil"? eller andra tips mottages tacksamt.

/Hakvik

Utloggad poolintheusa

SV: importera pool
« Svar #18 skrivet: september 02, 2011, 13:47:28:28 »
Grattis till ännu en lyckad import. Tänker du switcha till ny stickkontakt, eller kör du med adapter?

Jo, precis, det var så jag menade. T-skarven är högre än en 1,22-poolerna.

Hade en 549*122 tidigare och den kunde man sänka till nånstans 95-100 cm om det var viktigt att pumpens "utflöde" ligger under ytan. Det viktiga är naturligtvis att inflödet till pumpen ligger under ytan, men skulle man behöva sänka ytterligare är det ju bara lossa på skimmern, fästa en tyngd i den så den faller mot botten, så kommer det ned ytterligare.

Funderar också på en städrobot, ser du nåt billigt o bra - säg till. Kanske går det att splitta upp frakten också. Jag åker till Skåne då och då.
Funderar även på att köpa basketbollkorgar/vattenpolomål att fästa på varsin sida. Finns massor av kul grejer på nån amerikansk site såg jag.

Utloggad Hakvik

SV: importera pool
« Svar #19 skrivet: september 02, 2011, 15:38:30:30 »

Tack!

Jag hade tänkt att sätta dit en ny kontakt och täta med krympslang eller liknande. Tycker att det blir bäst så..

Det jag har tittat på så här långt är dels Intex egen "gula bil" som enligt den lokala Toys R us (Helsingborg) kostar kring 1000:- Får se vad den kostar till våren. Inte hittat så mycket om den på nätet så det kan man väl tolka som att den är bra?
Sen verkar Hayward Aquabug/Diver Dave/Wanda The Whale fått bra kritik dock är de lite dyrare lite drygt 3000 i Svensk webbshop och ca $100-$120 på amazon. Hur mycket ska man räkna den moms och frakt till Sverige? Ett samköp kunde vara en bra idé.

/Hakvik

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag