Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
En liten fråga...Idag ser förvisso vattnet en liten liten aningens bättre ut än igår. Den gröna nyansen har blivit lite lite mindre skarp. Men även om det verkar på rätt väg, så går det ju så extremt långsamt, tar väl flera veckor minst innan vattnet blir klart, så jag funderar på att byta ut viss del av vattnet. (I första hand iallafall). Tänkte då om jag kunde tömma ut en del ifrån botten för att allra först få bort det allra sämsta av vattnet för att se om det kan hjälpa. Hur gör man det på enklast sätt? Jag har ingen dränkbar pump och undviker helst onödiga kostnader just nu då alla poolproblem redan dragit till så mycket kostnader. Finns inget annat enkelt sätt? Slang har jag. Har ju hört talas om folk som slangar bensin. Kan man även "slanga" upp vatten bara sådär utan fler hjälpmedel än en slang från botten till gräsmatta? (Dum fråga....men det är ju inte riktigt mitt område som ni ser.)