Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jaså det kan vara kasst med patronfilter till en runt 40 m3-pool? Men jag hittade just manualen till filtersatsen och det står att det är superbra och det senaste i utvecklingen! Juni 1978 står det visst också stämplat på den... Pumpen verkar vara på 0,55 kW (motsvarar ca 1 hk?).Borde jag byta till sandfilter?
Haha, jag tänkte först attans vad stött han blir men sen läste jag klart!
Citat från: lundberg skrivet juni 15, 2011, 10:26:48:48 Haha, jag tänkte först attans vad stött han blir men sen läste jag klart! Jo, redan efter ett par dagars drift här ser jag på tryckmätaren att det börjar bli dags för en filterrengöring, men det bär ju emot att hosta upp 10 papp (vilket ett komplett sandfilter verkar gå lös på ungefär).Hmm.
Hmm ja 10 papp är ju en del, och så mycket lär ju inte energisänkningen stå för när du stänger av pumpen på natten. Kanske bättre att byta när något går sönder. Fast jag tycker att 10 låter mycket, tycker jag sett folk som har handlat för hälften av det.