Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
En annan sak du kanske skulle överväga är att inte limma alls, visst ser det proffsigt ut med limmade rör, men man tappar rätt mycket flöde i varje 90° böj jämför med om du drar en böjlig slang istället, som har mjukare böjar.Bättre flöde ger bättre/effektivare rening.
Citat från: Rickard skrivet juni 10, 2011, 14:17:28:28 En annan sak du kanske skulle överväga är att inte limma alls, visst ser det proffsigt ut med limmade rör, men man tappar rätt mycket flöde i varje 90° böj jämför med om du drar en böjlig slang istället, som har mjukare böjar.Bättre flöde ger bättre/effektivare rening.RichardLura han inte att slangar har lägre tryckfall. då måste du gå upp generellt minst 2 dimensioner. Är slangen räfflad på insidan är det än värre.MvhTony
I manualen för filtret så finns det ingen beskrivning på hur flödet genom filtret går vid de olika lägena, utan bara vaga beskrivningar vilka en del faktiskt är ganska klara.
Jag flyttar ventilen ett hack medurs och hamnar på "recirkulate". Kör ca 15-30 sek.
Citat från: Steffe skrivet juni 10, 2011, 22:08:16:16 Jag flyttar ventilen ett hack medurs och hamnar på "recirkulate". Kör ca 15-30 sek. Nyfiken fråga varför kör du den, jag går alltid från backspolning till rinse så stod det i min manual?
Tack för förklaringen. Det var ju egentligen så som jag hade trott att det fungerar. Men helt klart ska man fixa snabbkoppling till utloppet för att kunna dra slangen enkelt till dagvattenavloppet.