Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vi har ett transparent skydd som rullas ut och in. Tänkte på det där om isoleringsegenskaper. Det måste bero helt på materialtyp och hur tjockt skyddet är hur bra det isolerar. Ev är transparenta lite tunnare?
Hm... jag som trodde jag hade bestämt mig. Jag tog kontakt med Rubinpool i dag och fick offert på deras motsvarighet när det gäller oval pool, 3,5 x 7,0 fast med en billigare VP (en Azuro 85 istället för G&J vertikala 9,2) och 0,6 mm liner i stället för 0,8. Är osäker på om de räknat på vikbar stege och om frakten är inräknad. Om jag bortser från markarbete och täckning (som jag köper på annat håll) så är priset 27 000 kr lägre än Nettopool.En sak som jag tycker är lite konstig: När jag pratar med Poolkungen så säger de att deras pool (som verkar vara samma typ av konstruktion) inte kan sticka upp i stort sett någonting (möjligtvis om man bygger ner kraftiga L-stöd mm) medan däremot t ex RubinPool säger att det räcker att halva poolen ska vara nedgrävd. Tror ni att det är skillnad i konstruktionen trots allt eller att Poolkungen bara är lite extra försiktiga? Behöver jag vara orolig för Nettopolls och Rubinpools löften om att det är ok att poolen sticker upp en halvmeter vid ena långsidan? För att krångla till det för mig ännu mer så fick jag nu också offert från Thermopool och deras legobygge-pool. Fördelar med den som jag kan se är: 1. rektangulär (som jag personligen tycker är snyggare)2. Ska inte vara några som helst problem att den sticker upp.3. Bättre isolerad än en plåtpool (eller?)4. I priset ingår en turkos liner (som frugan vill ha) Vilket var ett tillägg på 8 000 kr hos de andra. Priset ligger 10 000 över Nettopools med samma värmepump (Dock så tillkommer betong och och armering för väggkonstruktionen med kanske 10 000 till(?)Detta är ju en helt annan pooltyp och de blir väl som att jämföra äpplen och päron. Nu känns det helt plötsligt att jag väljer mellan Rubinpool och Thermopool. Åsikter mottages varmt. Är det någon som kan bestämma åt mig så är det också välkommet Gissar att det är dumsnålt att inte gjuta platta när det gäller Thermopool även om jag läst att det inte ska behövas?Det blev ett långt inlägg, hoppas någon orkar läsa
Personligen tycker jag det är lite "onödigt" med platta för en linerpool. Visst är det "bäst" med platta men stenmjöl fungerar hur bra som helst bara man gör rätt från början.Jag har som sagt tidigare en Liner från Rubinpool och trots att vi hoppat och studsat och haft trappan stående på pool-botten så finns inte ett enda avtryck trots att vi har stenmjöl under.För thermo-pool ska du dock ha platta...Mvh,Anders
Hej igen,Lundberg: Ja det är det som är det luriga att det lätt blir äpplen och päron man jämför. Linern löser sig då frugan promt vill ha en turkos och då blir tillägget detsamma hos båda samt att linern då också blir 0,8 hos båda. Vikfästen till stegen kostade 1200:-. Ang pumpen hittar jag inga specar från Nettopool men den från Rubin är på 1 Hk. Den stora skillnaden ligger i att Rubin nu har kampanj då de skickar med en VP medan offerten från från Netto inkluderar en G&J VP (iofd abbaterad men ändå). Själva poolpaketet som sådant skiljer det bara 7 000 kr på. Total diff ca 25 000 kr.
Tydligen är det blå liner som är standard hos de flesta åf. Men nu har minhustru bestämt sig för en turkos och då....
Jo, är det något jag skulle göra om så är det att ha valt mosaik liner... nåja, den jag har är väl slut om en 6-7 år... //Anders