Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Jag har precis som du poolbadaren IVT Greenline pump, har dock för mig min effekt ligger en bra bit 7,3Kw och har Rego 600 som poolstyrning där jag "tre spakar", en för på/av, en för prio pool eller både huset och polen och en tredje som säger "elpatron" typ, också Pahlen värmeväxlare.Har två borrade hål, grannen har också ett hål kanske 25m därifrån. Kör jag som nu, med låga temperaturer ute och blåst å regn, så får jag kanske runt några grader i retur och minusgrader ner i hålet. Har väl runt 30 i poolen nu med solfilm och poolskydd (tog väl kanske 5dgr att gå från 23-24 till 30)Ser att pumpen loggat en hel del "för hög retur" under förra sommaren också.Vad har du för värden och har du förbrukning under 3000Kw om du kör konstant värme på i en månad?Min pool är 4,85x1,5 och huset är runt 180m2 och jävligt varmt så fort solen kommer fram på våren/sommaren.Nåväl, planerar väl att försöka dra upp den till 32 inför midsommar, även om stormen kommer här i västsverige, får kompensera med bastu. ;-)