Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag har en Gullberg så då är det ingen fara ??•Hög verkningsgrad och vertikalt luftutblås för flexibel installation och lägre ljudnivå•De två största modellerna finns i 3-fasutförande•Reducerar uppvärmningskostnaderna med 65-80 % beroende på utomhustemperatur•Drift ned till -5 °C vilket ger optimala förutsättningar för en lång poolsäsong!•Titanvärmeväxlare samt rostfritt kabinett som motstår klor- och saltvattenangrepp•Miljövänligt och effektivt köldmedium (R410a)•Digital LED-kontroller med timer, avfrostningsfunktion, temperaturvisare etc.•Flödesvakt och unionskopplingar för sker drift och enkel installation•Levereras med vinteröverdrag samt installationstillbehör
Tror detta diskuterats ett antal gånger tidigare men jag säger det igen.Byggde poolen (ca 35m3 vatten) 2001 och slog i 250 kg salt (matgrossisten för 62:50 ink moms per 25 kg 99,9 rent salt utan jod) första året. Varje år därefter har det blivit 100 kg vid uppstart samt ibland 50 kg till under säsongen.. Gillar salt vatten och det ska vara SALT. Inga röda ögon på barn som sträckbadar 12 timmar och en mycket mjukare skönare upplevelse överhuvudtaget.Alla fördelar som finns och nackdelarna som rostiga detaljer har nästintill uteblivit här hemma hos just mig. Har lagt någon bild på min stege som varit i konstant under hela badsäsongen mellan 1:a april till oktober nu i 10 hela säsonger och det finns någon enstaka prick under själva stegen. På lampan finns ingen rost alls.. Kanske gjordes bättre grejor förr, vad vet jag men att det måste vara syrafast rostfritt är helt klart.Klorinatorn har jag använt nu ett antal år (kommer inte ihåg just nu när den köptes men det står någonstans här på forumet det med) och gillar det skarpt. Skötseln förutom renhållning av botten är i det närmaste noll numera.Tycker det är märkligt med "alla" här som har fått rostiga detaljer.. Antingen så har vi inte samma saker eller så har vi annat vatten eller så , kanske det mest troliga är att någon man känner eller som känner någon annan har problem.. Brukar inte alltför sällan vara på det viset har jag lärt mig av internet.