CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Betongplatta under PP-Pool?  (läst 12933 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Erica

SV: Betongplatta under PP-Pool?
« Svar #10 skrivet: januari 18, 2011, 17:27:23:23 »
En gjuten platta kan väl minska risken för att föremål skulle kunna göra hål i botten. Nu är väl kanske den risken väldigt liten med en PP-pool, det blir ju inte som en liner, men jag vet vi diskuterade detta i en annan tråd i samband med frågeställningen om det fanns risk att punktera poolen om man badade med högklackat på i samband med någon fest (en annan medlem här hade gjort detta i en liner-pool, utan att det uppstod någon skada, och diskussionen då gällde att det kanske var just för att de hade betongplatta under som den klarat sig så bra). Men PP-poolen kör ju med "tål högklackat" i sina annonser så den risken borde ju inte finnas där. Men en betongplatta innebär väl högsta säkerhet även mot eventuella skador. Sedan hänger väl en del på hur bra mark man har - om det finns stor risk för glidningar, sättningar och liknande i marken kan väl det också vara ett gott skäl till att gjuta en platta först.

Poolgiganten

Utloggad Emrik

SV: Betongplatta under PP-Pool?
« Svar #11 skrivet: januari 19, 2011, 11:24:19:19 »
Tack för alla synpunkter! Efter att jag upptäckt att jag i princip bor granne med Johan L satsar jag nog på att vi har liknande jordmån. Några tips på folk som gräver i trakterna runt Löddeköpinge?

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag