Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Författare Ämne: Vad kostar det att skaffa pool idag?  (lĂ€st 16504 gĂ„nger)

0 medlemmar och 1 gÀst tittar pÄ detta Àmne.

Utloggad storbadarn

Vad kostar det att skaffa pool idag?
« skrivet: december 08, 2010, 18:18:34:34 »
Jag har funderat pÄ att bygga nytt, kanske vore vÀrt att
skaffa en pool 5x8 m inomhus eller liknande med tillhörande relax och bastu.

Men vad tror ni man hamnar i för pris för nÄtt sÄdant?
Storbadare som gÀrna badar med klÀderna pÄ.
Fler med denna hobby?

Utloggad Rickard

• Rickard Marklund
  • Administrator
  • DignitĂ€r
  • Stad/land: PiteĂ„
  • Antal inlĂ€gg: 4165
  • Total likes: 145
  • Kön: Man
  • Grundare och Ă€gare av forumet
    • Visa profil
    • Min andra diskussionssida!
SV: Vad kostar det att skaffa pool idag?
« Svar #1 skrivet: december 10, 2010, 00:16:24:24 »
Det beror helt pÄ vilka krav du har.
En billig standardpool, 4 X 8 meter, med liner kostar typ frÄn 80 000 kr och uppÄt.
Bastu och relax kan sÀkert kosta lika mycket, men det beror ju hur mycket ni mÄste bygga ut eller om huset för att rymma det.

Om du vill göra en kompromisslös anlÀggning kan det sÀkert lÀtt kosta 500 000 kr.

Baserat pÄ den info du gett oss Àr det helt omöjligt att ge ett bra svar pÄ frÄgan, sÄ fyll gÀrna pÄ med förutsÀttningarna, om om du tÀnkt göra det sjÀlv, eller om du tÀnkt köpa tjÀnsterna.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool frÄn Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med Varitab Klortpuckar.
VÀrmer med en Nibe 1210-7 kW jordvÀrmepump + 14.4 m2 Texsun solfÄngare till ca 32°C.
VÄr byggtrÄd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad storbadarn

« Svar #2 skrivet: december 10, 2010, 02:03:58:58 »
Jag hade tÀnkt bygga nytt, upp till 80 kvm + ev garage men Àven funderat pÄ inomhuspool med gott om plats för relax intill poolen, Àven vedeldad bastu anslutning till detta.

Kollade nÄn husfabrikant, dom hade standardhus, ca miljonen för 80 kvm och dÄ var det fÀrdigt paket.

Men dÄ var det nog inte ens en bastu pÄ det, inte heller pool dÄ men om jag kunde bygga pÄ 60 kvm

sjÀlv för kanske 750.000 och sen lÀgga 150.000 eller mer pÄ en hyvsad men bra relaxavdelning.

Kanske i anslutning till altan dÄ jag ÀndÄ vill ha altan med en vedkamin, vet inte om det ska vara ett

och samma rum eller om det blir 2 rum bredvid varann men lite altanstuk blir det nog över det hela.

Sommartid har man dörrar man kan dra Ät sidan och ha helt öppet frÄn poolen sett och ut, vore nog lÀmpligt.
Fler med denna hobby?

Utloggad awasen

• DignitĂ€r
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlĂ€gg: 980
  • Total likes: 4
  • Bara resten kvar nu dĂ„...
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: december 10, 2010, 10:42:23:23 »
Vi kollade pÄ tillbyggnad för pool med "uterum". "Uterum" alltsÄ som isolerad vintertrÀdgÄrd med poolen i... Billigaste offerten pÄ uterummet (3,5x6 meter) var pÄ 240.000 kr och dÄ var det inte bÀsta kvalitet... Vill man ha med stora öppningsbara partier blev det Ànnu dyrare... :o

För en 4x8 pool behöver du minst 60 m2 golvyta och dÄ har du bara en meter runt omkring, ska du ha bastu/relax till pÄ det sÄ fÄr du nog ta i med ytterligare 20 m2...

Pool med liner blir billigast men kanske det kÀnns mer rÀtt med kaklad inomhus...?

//Anders
AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvÀrme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Utloggad storbadarn

« Svar #4 skrivet: december 11, 2010, 16:48:58:58 »
Det drar verkligen ivÀg snabbt ser jag.

Men man kanske bygger ett litet hus och en rejĂ€l pool istĂ€llet.  ???
Fler med denna hobby?

Utloggad Poolbadaren

• Ekeby / Bjuvs Kommun, SkĂ„ne - "Simma lugnt"! ;-)
  • DignitĂ€r
  • Stad/land: Ekeby / Bjuvs Kommun
  • Antal inlĂ€gg: 765
  • Total likes: 7
  • Vikingpool 8*4 (*1,40) - Romantrappa ca. 47 m3
    • Visa profil
    • Egna poolbyggeprojektet 200705 - 200706
« Svar #5 skrivet: december 12, 2010, 20:31:22:22 »
Det drar verkligen ivÀg snabbt ser jag.

Men man kanske bygger ett litet hus och en rejĂ€l pool istĂ€llet.  ???
Du kan nog fĂ„ precis vilket "prissvar" som helst....  <hmm>
Vi Àr t.ex. mÄnga med 8*4m pooler som anlagt bÄde pool och poolomrÄden till "fÄ" pengar medan mÄnga lagt dubbelt upp, eller mer, om man köpt entreprenaden externt helt och hÄllet - val av material, poolmodell etc., etc. avgör ju ocksÄ.

Fundera kanske i stĂ€llet pĂ„ vad du egentligen absolut vill ha och gör en systematisk situations-, bygg- och budgetplan för det sĂ„ kan du se om planen hĂ„ller hela vĂ€gen och frĂ„n det sen ev. stryka det som inte ryms i budget - finns nog inga enklare genvĂ€gar till bĂ€ttre svar Ă€n sĂ„ - att "höfta" eller göra en "best-guess" Ă€r dessa projekt för stora för om man inte har obegrĂ€nsat med likvida medel...  ;D

Önskar dig lycka till med det fortsatta planerandet!

Mvh. "Poolbadaren"
« Senast Ă€ndrad: december 13, 2010, 23:44:03:03 av Poolbadaren »
VĂ„rt poolbygge Maj - Juni 07 8)
* Vikingpool 8*4 djup ca.1,40 (1,52 tot.höjd) (frÄnAqua-Gripp-07, PÄarp), Romantrappa 3*1,5 - utomhus/endast "bubbelplasttÀckning"
* UppvÀrmning bergvÀrme IVT-vp mod. Greenline HT PlusC7 (7,3 kW) (borrat extra djupmetrar för pooluppvÀrm. (tot.170m.)=avsedd att klara bÄde hus- och pooluppvÀrm.)
* V-vÀxlare Pahléns Maxi-Flo MF 400 120.
* Poolstyrning REGO med "inget eldrifttillskott" :o
* PoolsÀsong frÄn April till November. (25-) 30 grader! 8)

Utloggad Rickard

• Rickard Marklund
  • Administrator
  • DignitĂ€r
  • Stad/land: PiteĂ„
  • Antal inlĂ€gg: 4165
  • Total likes: 145
  • Grundare och Ă€gare av forumet
    • Visa profil
    • Min andra diskussionssida!
« Svar #6 skrivet: december 13, 2010, 07:11:16:16 »
HĂ„ller med Poolbadaren.
I ett befintligt hus, och om du gör allt sjÀlv kanske du kan klara dig med typ 150 000-200 000 kr för hela projektet.

Skall du bygga nytt rymligt, och köpa alla tjÀnster, kan det sÀkert kosta 2 miljoner.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool frÄn Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med Varitab Klortpuckar.
VÀrmer med en Nibe 1210-7 kW jordvÀrmepump + 14.4 m2 Texsun solfÄngare till ca 32°C.
VÄr byggtrÄd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad storbadarn

« Svar #7 skrivet: mars 20, 2011, 15:15:34:34 »
Jag vill ju helst ha inomhuspool, me gott om utrymme för relax runtomkring, med kamin sÄ man kan stödelda pÄ t.ex. vintern.

Just kollat lite pooler, var en som priserna började pÄ 99.000 kr pÄ och sen fanns det för cirka 15-30.000 kr.

MÄste man ha kaklat egentligen? Glasfiber borde funka inomhus men man kanske vÀljer kakel/klinker runtomkring istÀllet.
Fler med denna hobby?

Utloggad Tjalle

« Svar #8 skrivet: mars 20, 2011, 16:39:42:42 »
Glöm inte fukten.

För att reducera fuktavgivningen, bör man ha c:a 3 grader högre temperatur i luften.

För riktigt bra miljö - och för att undvika fuktskador - bör man ha bÄde ventilation och luftavfuktare.

Utloggad storbadarn

« Svar #9 skrivet: mars 22, 2011, 14:46:50:50 »
Om jag har 25 grader i poolen eller vad nu som Àr lÀmpligt sÄ skall jag ha 28 grader i luften.

Jag hade tÀnkt ha vedeldat i detta utrymme, finns det risk att vedkaminen torkar ut luften?
Man kanske behöver en apparat som bÄde kan avfukta och fukta luften?
Fler med denna hobby?

Svenska kvalitetspooler som hÄller vad de lovar! 50 Är av innovation och norrlÀndsk kvalitet!

Pooler och SPA-bad med montering i toppkvalitet!
Logger 2020 datalogger
Annons för Pooltorget
Annons frÄn Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service pÄ hög nivÄ!
Ring 070-6798263!
Full Inverter!
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!
Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Use CS Theme