Oj kul med lite aktivitet i den här tråden och tack för era svar!
Jag är idag 26, har badat mycket och ofta i alla tider, för sisådär 10 år sen då man var runt 13 och kunde
börja gå på badhuset själv vilket jag gjorde, då hände det att man tog med sig en extra tshirt att bada i, eller kanske ett par byxor o.s.v.
Jag minns ett bra minne, jullov, man åkte med fullpackad väska till stan och badet, för att sedan åka till fadern
då dom är skilda, satt i bussen i skjorta - typ arbetsskjorta, tshirt tjocka gröna byxor med benficka och långkalsonger.
Satt och såg fram emot badhusbesöket jag skulle göra innan jag gick till pappas lägenhet.
Funderade på vad jag skulle bada i om jag skulle nöja mig med badbyxor bara eller,
nej då gick det upp ett ljus, jag bestämde mig för att hoppa i med det jag hade på mig.
Troligtvis var jag som vanligt först i kassan,och är man ung och pigg så är man snabb,
så man är snabb att betala, sen skyndar man sig upp till omklädningsrummet, tar av sig skor, sockar jacka och mössa, låser in grejerna sen gick jag rakt ut i badet.
Minns att badvakten stod uppe i tornet och hon tände upp lite belysning och annat, hon tittade väldigt mycket på mig då jag klev i med kläderna på......
Här kommer en bild tagen med autoutlösning från en mindre undervisningspool i vårt badhus.

Jag kom även ihåg en simgrupp jag var med i förr, hoppade av en tid, sen skaffade man lägenhet och bodde alldeles intill denna simhall,
så jag gick dit och hälsade på några gånger i den gruppen och kollade på dom simmade.
En gång satt jag mig bredvid en simledare och doppade fötterna i bassängen och satt och prata lite med henne.
Hon undrade förstås om jag vill hoppa i och simma, och jag hade ju grejer med mig.
Så jag frågade om man fick prova klädsim, hon tittade på mina kläder och undrade om jag hade grejer för det och det hade jag.
Så hon tyckte det gick bra, så då gled jag ner i vattnet med jeans och långärmad tunn tröja tror jag jag hade då.
Efter det hakade jag på denna grupp och det vart klädsim för mig tisdagkvällar under en halv termin.
En av ledarna fick lust att prova också så på julavslutningen hoppade hon i med baddräkt, tshirt och träningsbyxor.
Synd att den gruppen inte är igång nu - det är ledarbrist...