Hej Erica, det där är en undervisningspool på Paradisbadet här i Örnsköldsvik.
Vet inte varför man gjorde höga kanter på 70talet men simhallen jag "växt upp i" hade kanten vid vattenlinjen.
Däremot finns det en 25 meters bassäng i kommunen jag badat i som hade höga kanter, jag kände mig instängd där....
Vi hasr väl en pool i stan, sen finns det 4 skolsimhallar också, jag tror det är bara en som har kanten vid vattenlinjen.
Jo det där känner man igen, blir som en liten sport att putta i varann, lika roligt oavsett ålder,
men det klart, varför ödsla tid på att ta på badkläder då man kan klädbada?

EDIT: Finns skvalpränna på båda långsidorna, på den djupa delen - vattnet går ungefär till magen om man är cirka 1,70
där är det en stege på vänster sida där jag klättrat upp, på andra delen är det kanske 1 m djupt och där finns ingen stege,
där är det en sluttande gång ner i vattnet som ligger aningen avskilld med en "halvvägg" som bryter mellan gången ner och själva bassängen.
Jag verkar inte vara så udda ändå, finns andra som vågat sig på och ta upp frågan om
klädvalet vid badandet, och det är väl rätt som det står i Ericas tråd, att det är kul att vara lite opraktisk och
hoppa i med kläderna på också.
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=5052.0Jag kan ju citera Ericas gamla inlägg i en annan tråd.
"Eone, inte heller jag eller de andra har väl NORMALT typ högklackat eller aftonklänning vid bad - det är sådant som händer någon gång (senast vid nyår.. ). Om det är crazy eller inte vet jag inte men helt ofarligt (utom då för ev. liner) är det i vart fall. Och om du tittar på omröstningsresultatet så är det ju ungefär lika många som ibland badar med kläder och allt som de som alltid följer det praktiska och byter till badkläder. Men ibland kan det vara kul att slippa tänka så praktiskt och att några blir ikastade är väl inget ovanligt. Ingen i vår bekantskapskrets tar illa upp av sådana små skämt i alla fall. Men som du säger lite kontrast till allt vardagsgrått blir det kanske Och fester skall ju inte vara vardagsgrå".
Och här hade vi en ytterliggare tråd ang vattenrening men mer om smink.
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=5014.0