Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Finns nån här som eldar sin pool med enbart jordvärme?Min syster har köpt hus med pool (för att härma mig) och poolen på tomten sägs vara uppvärmd med enbart jordvärme (bergvärme).Duger det?Hur mycket temp klämmer man upp en normalstor pool med den vägen??
Jag har precis köpt ett hus med en 3 år gammal folkpool 4x8m. Den är f.n. Uppvärmd med ett dieselaggregat som jag förstod fungerade hjälpligt. Men huset är uppvärmt med jordvärme, så min första tanke var att det måste gå att använda den. Jag menar, den årstiden man behöver den till poolen, behöver man ju inte lika mycket uppvärmning till huset. Men vad behöver jag göra? Pannrummet till huset sitter inte precis där pannrummet till poolen sitter.Mvh camilla
Tack så mycket! O0Super att jag hittat detta forum och tack för ditt svar. Jag kan inget om pool men är glad för att mitt nyinköpta hus har en, har inte flyttat dit än men det finns saker jag börjat fundera på såsom uppvärmning, säkerhet, rengöring mm. Det låter som jag måste fixa en värmeväxlare, ska kolla länkarna du tipsade om.