Stötta forumet!, köp Poolsvampar, perfekta för att rengöra vattenlinjen i poolen, och mycket mer.
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Håller med Anders: Swimtrainer funkar kanon och är helt tyst! Kostar 109:- hos Folkpool. http://badbutiken.se/main.aspx?page=article&artno=5200210/Magnus
Exakt vilken jet stream är det du har? Är det den i vit plast eller den rostfria? Är det den i plast så kan du prova att ta bort dom fyra skruvarna som håller fast "utblåset" inne i poolen och rotera den 180 grader. Det kommer inte läcka något vatten mellan linern för det sitter en motfläns bakom detta utblås som håller det tätt. Dock ska du vara väldigt försiktig när du sedan lossat på utblåset då det går 2 st slangar ifrån den som inte ska lossna. Har montören tänkt till lite så finns det lite slack på slangarna att ta av och då är denna process snabbt avklarad. Man kan nämligen sätta detta utblås upp och ner av misstag (tavla jag själv har gjort) och då blir motståndet i jet streamen mycket lägre då det går fel väg. Ta gärna en bild och bifoga den här så jag kan se exakt vad det är för modell
Jo det var den modellen jag misstänkte. Du har en väldigt tunn genomskinlig slang som går från "koppen" till elcentralen, har du något slack på den? Om det är så så tycker jag att du ska prova att göra det jag skrev ovan och se om det inte blir en väldig skillnad. Bara ta på dig badbyxorna och hoppa ner framför jetstreamen och med hjälp av en stor stjärnmejsel lossa på dom 4 skruvarna som håller i yttersta delen och sedan vända på den 180 grader.
Citat från: JoelKil skrivet juli 28, 2010, 20:00:47:47 Jo det var den modellen jag misstänkte. Du har en väldigt tunn genomskinlig slang som går från "koppen" till elcentralen, har du något slack på den? Om det är så så tycker jag att du ska prova att göra det jag skrev ovan och se om det inte blir en väldig skillnad. Bara ta på dig badbyxorna och hoppa ner framför jetstreamen och med hjälp av en stor stjärnmejsel lossa på dom 4 skruvarna som håller i yttersta delen och sedan vända på den 180 grader.Är det denna som ligger i en större plastslang ? där är ju lite slack på den där den lämnar slangen sen kanske man kan dra slangen lite ytterliggare, hur mycket längd behöver jag för att dra ut o vrida ? jag kan ju annars lossa träklossen som håller plastslangen då får jag betydlig mer längd att jobba med. så det är själva den delen jag får i handen när skruvarna är borta som jag sen vänder o skruvar tillbaka igen ?Vad är den tunna genomskinliga slangens funktion ? är det till knappen på o av ? Så det kan vara så illa att en "riktigt" installatör gör ett sådan fel o sätter den på fel håll, vi har precis flyttat in i huset och de tidigare ägarna har använt jeten i 2-3 år och varit nöjda själv kan jag bara ta 2 simtag sen är den simturen över
Citat från: nyborjare skrivet juli 28, 2010, 20:27:33:33 Citat från: JoelKil skrivet juli 28, 2010, 20:00:47:47 Jo det var den modellen jag misstänkte. Du har en väldigt tunn genomskinlig slang som går från "koppen" till elcentralen, har du något slack på den? Om det är så så tycker jag att du ska prova att göra det jag skrev ovan och se om det inte blir en väldig skillnad. Bara ta på dig badbyxorna och hoppa ner framför jetstreamen och med hjälp av en stor stjärnmejsel lossa på dom 4 skruvarna som håller i yttersta delen och sedan vända på den 180 grader.Är det denna som ligger i en större plastslang ? där är ju lite slack på den där den lämnar slangen sen kanske man kan dra slangen lite ytterliggare, hur mycket längd behöver jag för att dra ut o vrida ? jag kan ju annars lossa träklossen som håller plastslangen då får jag betydlig mer längd att jobba med. så det är själva den delen jag får i handen när skruvarna är borta som jag sen vänder o skruvar tillbaka igen ?Vad är den tunna genomskinliga slangens funktion ? är det till knappen på o av ? Så det kan vara så illa att en "riktigt" installatör gör ett sådan fel o sätter den på fel håll, vi har precis flyttat in i huset och de tidigare ägarna har använt jeten i 2-3 år och varit nöjda själv kan jag bara ta 2 simtag sen är den simturen över Jag har samma jet-stream som du, jag tycker också min är för dålig. Kan inte simma speciellt länge innan jag "slår i kanten", dock inte lika dåligt som i din film.Den lilla plastslangen är den som styr av/på, dvs knappen längst ner i jetstreamen. Trycker du på den går det en luftbubbla som styr pumpen.Det andra plaströret (som den lilla går i) är nog för lufttillförseln, så du kan blanda in luft i vattentrycket. Sätt igång jetstreamen, prova sen att vrida munstycket åt vänster, då ska du blanda in luftbubblor i din ström, blir bättre lyftkraft då.