Antagligen har ingen gjort något liknande men nån kanske sett konstruktionen och kan ge råd.
Har ju som känt här problem med massa sten i poolgropen. Har nu varit ute och måttat igen i gropen och kommit fram till att det blir i bästa fall med skohorn som jag får ner poolen i ena hörnet.
Så nu till min fundering som tidigare nämnts i byggtråden. Går det att montera stödbenen mot en betongmur som går efter långsidan på poolen? Dvs kapa den utstickande delen i botten som stödbenet sitter längst ut på. Kapa stödbenet till kanske hälften så att det tar halva utrymmet åt sidan och monter benen i fastbultade plåtvinklar i muren. För om jag förstått konstruktionen rätt så tar stödbenen upp trycket i topprälsen. Trycket mot botten rälsen tas väl av plåtbanden i botten av poolen? Någon som kan ge mig synpunkter?
Antar att jag får svårt att hävda vissa garantier efter ändring men det skulle lösa många och stora bekymmer. Börjar bli riktigt less på borra och spränga sten. Lägger mig snart i hålet och fyller igen

Ska kolla med JF imorgon men jag antar att det inte kommer att rekomenderas vare sig det är tekniskt samma sak eller inte...