Hej,
Aldrig får man vara nöjd. Efter att ha byggt färdigt min J&F storpool har kört pumpen några dagar nu så blev det mer problem.
På grund av att jag inte har någon backventil och pumpen står högre än vattenytan så har jag manuellt startat pumpen dessa första dagar för att se så att inte systemet är tomt på vatten innan pumpen startar. Det har varit bra alla morgnar jag har kollat detta innan start, även i morse (12:00, bröllop igår). Nu när klockan är 17:00 så tittar jag ut mot poolen och ser på vattenytan att pumpen har stannat.
Jag går ut och kollar pumpen och den är full med vatten så den har inte gått tom.Säkringen till matningen har inte löst ut heller, men pumpen står stilla. Motorn är så varm på flänsarna att jag knappt kan röra den.
Jag vet inte om denna Julong pump har inbbyggt överhettningsskydd, för det måste ha löst ut.
MEN VARFÖR, enligt manualen får ju bara pumpen gå 8h/dag, men nu hade den bara gått från 12:00 till max 17:00. Jag vet ju inte när den stoppat men någon gång mellan 12:00 - 17:00.
Poolen är ju ny för i år och därmed ny pump som endast gått några timmar i tre dagar.
Någon som har haft dessa problem med J&F's pumpar?
Får väl ringa dem på måndag och se vad de säger

/Ubbe